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dc.contributor.authorWilliams Camus, Julia T.
dc.date.accessioned2017-01-13T11:16:50Z
dc.date.available2017-01-13T11:16:50Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2386-9658
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10396/14293
dc.description.abstractThis study explores the use of metaphor in the presentation of cancer therapies in a corpus of 300 popularisation articles in four quality newspapers, The Guardian, The Times, El País and El Mundo, in the English and Spanish press. More specifically, it seeks to investigate the ways in which currently available cancer treatments are portrayed as opposed to those still under development. Metaphorically used words were identified primarily according to the ‗Metaphor Identification Procedure‘ MIP developed by the Pragglejaz Group (2007) but also taking into account the developments presented by the more elaborated procedure MIPVU. The analysis revealed three major source domains that conceptualise cancer treatment: WEAPON, GARMENT and FOOD AND COCKTAILS. Contextual analysis showed that these metaphors are often used by both journalists and scientists with persuasive and evaluative functions in the text.es_ES
dc.description.abstractEste estudio explora el uso de la metáfora en la presentación de terapias contra el cáncer en un corpus de 300 artículos de divulgación publicados en cuatro periódicos, The Guardian, The Times, El País y El Mundo, de la prensa inglesa y española. En concreto, se investiga la forma en la que los tratamientos actuales se presentan frente a los que siguen en desarrollo. Los términos empleados de forma metafórica se identificaron según el ‗Metaphor Identification Procedure‘ MIP desarrollado por el Grupo Pragglejaz (2007), teniendo en cuenta también las mejoras presentadas por el procedimiento más elaborado del MIPVU. El análisis muestra que se emplean tres dominios fuente en la conceptualización de los tratamientos contra el cáncer: ARMAS, ROPA y COMIDA Y CÓCTELES. Del análisis contextual se desprende que las metáforas son empleadas frecuentemente con una función persuasiva y evaluativa en los textos tanto por periodistas como científicos.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUCOPresses_ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es_ES
dc.sourceAlfinge 28, 109-138 (2016)es_ES
dc.subjectMetaphores_ES
dc.subjectPopularisation Discoursees_ES
dc.subjectEvaluative and Persuasive Functionses_ES
dc.subjectCancer Treatmentes_ES
dc.subjectMetáforaes_ES
dc.subjectDiscurso de divulgaciónes_ES
dc.subjectFunción persuasiva y evaluativaes_ES
dc.subjectTratamientos contra el cánceres_ES
dc.titleGet the metaphor right! Cancer treatment metaphors in the English and Spanish presses_ES
dc.title.alternative¡Acierta con la metáfora! Las metáforas de los tratamientos contra el cáncer en la prensa inglesa y españolaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherversionhttps://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/alfinge/indexes_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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