Res Novae Cordubenses. N. 01 (2003): Envíos recientes
Mostrando ítems 1-5 de 14
-
Calidad, Innovación y Mejora como claves de actuación sostenida en la Universidad de Córdoba: pasado, presente, futuro
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2003)A systhesis of the various plans and activities which the University of Cordoba has been developing since the '90s in respect of quality and innovation in the field of education, accompanied by some critical reflections ... -
Una propuesta de renovación pedagógica para la enseñanza del Derecho Constitucional
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2003)L'Università non puó continuare ad essere un luogo di formazione di specialisti, di tecnici, ma deve formare uomini e donne colti, cittadini e cittadine che siano capaci di autodeterminarsi moralmente. È necessario menticara ... -
Algunas consideraciones en torno a la enseñanza de la Historia en el ámbito universitario
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2003)The aim of this article is not to summarize everything what has been said about what is history and its uses. We will try to reflect on history like an academic discipline and its education in the university, which must ... -
Evaluación docente en Ingeniería Técnica Industrial e Informática: algunas aportaciones
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2003)In this article, a statistical investigation has been carried out on certain aspect of the collective report on the teaching evaluation of teachers in the degree studies of Industrial Technical Engineering and Computer ... -
Las Energías Renovables, la Ingeniería y el Medio Ambiente. Un enfoque interdisciplinar
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2003)In this article we show an experience in the incorporation of a transversal and interdisciplinary approach for the training of engineers in the subject of Renewable Energies. The methodological aspects of the use of ...