Mostrando ítems 1-5 de 131

    • The scarce representation of women university professors in research groups 

      Rodríguez-Baiget, María Josefa; Maz-Machado, Alexander; Casas-Rosal, José Carlos; Vergara-Romero, Arnaldo (Institute of Advanced Engineering and Science (IAES). Intelektual Pustaka Media Utama (IPMU), 2024)
      Women university teachers in Spain simultaneously have teaching and research careers that interrelate to develop their competencies in both fields. However, as in other fields, there is not yet gender equality in representation ...
    • New Bounds for Three Outer-Independent Domination-Related Parameters in Cactus Graphs 

      Cabrera-Martínez, Abel; Rueda-Vázquez, Juan Manuel; Segarra, Jaime (MDPI, 2024)
      Let G be a nontrivial connected graph. For a set D _ V(G), we define D = V(G) n D. The set D is a total outer-independent dominating set of G if jN(v) \ Dj _ 1 for every vertex v 2 V(G) and D is an independent set of G. ...
    • Questioning the Shanghai Ranking methodology as a tool for the evaluation of universities: An integrative review 

      Fernández Cano, Antonio; Curiel-Marín, Elvira; Torralbo-Rodríguez, Manuel; Vallejo-Ruiz, Mónica (Springer, 2018)
      This integrative review reports on methodological questions about the Shanghai Ranking as a tool for the evaluation of universities, questions that are extensible to other rankings. The paper presents a list of methodological ...
    • Aprendizaje matemático y bilingüismo. Una aproximación al estado de la cuestión 

      Fernández-Ahumada, Elvira; Adamuz Povedano, Natividad; Bracho López, Rafael; Torralbo-Rodríguez, Manuel (Octaedro, 2020)
      Este trabajo aporta una revisión de la literatura sobre la educación bilingüe y las matemáticas. En el contexto europeo, la modalidad de educación bilingüe predominante se basa en el enfoque de aprendizaje integrado de ...
    • Instrumentos para la evaluación del sentido numérico en los primeros años de aprendizaje matemático 

      Adamuz Povedano, Natividad; Fernández-Ahumada, Elvira; Martínez Jiménez, Enrique; Torralbo-Rodríguez, Manuel (Octaedro, 2022)
      En el ámbito de la investigación en educación matemática, la importancia del sentido numérico ha estado presente desde hace décadas. Sin embargo, a pesar de esta larga trayectoria, no se ha llegado a un consenso sobre su ...