Listar Res Novae Cordubenses. N. 03 (2005) por título
Mostrando ítems 3-22 de 24
-
Docencia virtual de asignaturas del campo de las Humanidades: la Mitología Clásica
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)The present study consists of a report on an experimental teaching-innovation project carried out during the academic year 2004-2005 and based on the construction of a website as an educational resource for the partly-virtual ... -
La enseñanza universitaria en entornos virtuales
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)In this paper, we want to reflect about the impact that will have Information COmmunication Technologies in the formation of the labour capital. We present an analysis about the current situation about the development of ... -
Especificación del proceso de desarrollo de un sistema para la realización de tutorías virtuales como herramienta de ayuda en la consolidación de los criterios de Bolonia
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)The main objective of this work is to serve as help in the learning process of the student community in agreement with the new teaching philosophy established in the Spanish Universities for the adjustment of the different ... -
Evaluación de la calidad y acreditación en el sistema español de educación universitaria
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)The aim of this article is a descriptive and critical analysis of quality management in Spain, not only referring to the institutional scope (degrees, departments and services), but teachinf staff (quality assurances and ... -
Evaluación de servicios y mejora continua en la Biblioteca Universitaria de Córdoba
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)Se exponen las tareas desarrolladas por la Biblioteca Universitaria de Córdoba para la evaluación de sus servicios en el marco de la evaluación transversal de las Bibliotecas Universitarias andaluzas, auspiciada por la ... -
La formación en la universidad a través del uso de las nuevas tecnologías: la metodología blended e-learning, estudio de un caso en la Universidad de Córdoba
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)At the moment it is of vital importance of telling on pedagogical methods that they give answers to the necessities that are considering in the society, a society characterized by the influence and the use of the Technologies ... -
Generación de un instrumento de evaluación de Centros para una Europa en convergencia desde la perspectiva del profesorado universitario
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)The work that here is presented supposes the second phase of a study initiate in the academic course 2002/2003 whose basic objective is the generation of an evaluation instrument of centers from the perspective of the ... -
Humanismo y transdisciplinariedad en la era de la enseñanza virtual
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)Recent social changes have led to the information era involving dramatic changes in the education. In this sense, internet is more than a learning tool in the e-society. Teachers have to adapt to the new paradigm to assume ... -
Impacto físico-psico-social del Practicum de Enfermería: estudio del estrés derivado de las prácticas clínicas sobre el estado de salud de los alumnos
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)A research project has been designed to highlight the imnportance of preparing Nursing students before clinical practice. This is based on the assertion that the stressful nature of this learning activity can affect both ... -
La mejora continua en la Biblioteca Universitaria de Córdoba: la evaluación de servicios para la calidad
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)Se exponen las tareas desarrolladas por la Biblioteca Universitaria de Córdoba para la evaluación de sus servicios en el marco de la evaluación transversal de las Bibliotecas Universitarias andaluzas, auspiciada por la ... -
Las necesidades del alumnado de Magisterio de Lengua Extranjera y Educación Física en torno a las Nuevas Tecnologías
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)The incorporation of the new technologies to the curriculum of the title of teacher has presented throughout their advantages development and inconvenient that they have gone dialing their path. This circumstance has caused ... -
Nuevas y viejas formas de enseñanza: cómo aprender ecología en la Mezquita de Córdoba con el apoyo del Aula Virtual
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)In this work an example of innovative activity carried out students of Forest Engineering is exposed: a walk through the past and present of Cordoba city landscapes, pointing out the archaelogical and ecological traces of ... -
El papel de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación en la educación científico-técnica universitaria
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)The high degree of the application of the new information and communication technology (ICT) in present-day teaching is a fact that obliges us as teachers to accept the presence of these new educational tools in university ... -
Peculiaridades de la investigación científca en áreas experimentales y no experimentales. Repercusiones en los modelos de evaluación
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)The relative importance of inputs and outputs from the point of view of the researchers is shown. Differences detected between areas are also described. A quality assessment of journals in seven scientific fields (Law, ... -
Pensar con imágenes: una experiencia de "metaformación" en el aprendizaje
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)From the concesion of the Nobel prize to Sperry, studies about the brain have acquired a predominant role in the present science. We explain three representative approaches the cerebral hemisphere (Sperry), the triple brain ... -
Las prácticas internas y externas en la Diplomatura de Relaciones Laborales: un instrumento para la inserción laboral
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)Companies often criticize the recently graduates lack of professional experience. In the current labour market, companies give more value to abilities, values, c. than to the amount of theoretical knowledge of those who ... -
Reflexiones en torno a la relación profesor-alumno en la tutoría online
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)The rise to the new communication technologies applied to education is causing an increase in the use of the online tutorial within university teaching. The implementation of the European credits system is also going to ... -
Res Novae Cordubenses. Índice n. 3
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005) -
Res Novae Cordubenses. Novedades bibliográficas y documentales, n. 3
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005) -
Res Novae Cordubenses. Presentación n. 3
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)