Buscar
Mostrando ítems 1-7 de 7
Estilos educativos parentales y su relación con los problemas de conducta en chicos con discapacidad física y sensorial
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2019)
El presente trabajo tiene como objetivo identificar las posibles diferencias en el estilo educativo manifestado por padres y madres de niños con y sin discapacidad, y comprobar la relación de este con el desarrollo de ...
A Review about Parenting Style and Parenting Practices and Their Consequences in Disabled and Non Disabled Children
(Sciedu Press, 2013)
In order to explain the worst levels of adaptation showed by children with disabilities in relation to non disabled
children, this paper aims to carry out a review of the most important advances achieved in recent decades ...
What Do We Know about Bullying in Schoolchildren with Disabilities? A Systematic Review of Recent Work
(MDPI, 2021)
Bullying is a serious problem that particularly affects schoolchildren with disabilities. However, studies in this group have been carried out on smaller cohorts and the results obtained are, therefore, less representative ...
Parenting Style and Parenting Practices in Disabled Children and its Relationship with Academic Competence and Behaviour Problems
(Elsevier, 2013)
This paper aims to carry out a review of the most important advances achieved in recent decades, and mainly in recent years, in the study of parenting styles and parenting practices in relation to academic competence and ...
Bienestar psicológico y discapacidad: una comparativa entre estudiantes universitarios
(Universidad de Almería, 2021)
Introducción. La presencia de estudiantes con discapacidad en las universidades ha aumentado en los últimos años, sin embrago, aún son escasos los trabajos que estudian el bienestar
psicológico en este colectivo. El ...
Universidad y discapacidad. Diagnóstico sobre la inclusión de estudiantes con discapacidad en la universidad de Córdoba
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2017)
El artículo presenta los resultados obtenidos en el primer estudio realizado por la Universidad de Córdoba, a través del Servicio de Atención a la Diversidad, sobre la inclusión de las personas con discapacidad en la ...
Subjective well-being and vulnerability related to problematic Internet use among university students with and without disabilities: A comparative study
(Wiley, 2021)
This study aims to observe whether people with disabilities experience problematic Internet use (PIU) like that of young people without disabilities; to relate PIU to psychological distress in young disabled people and to ...