• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 03, n. 02 (2014)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 03, n. 02 (2014)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lecciones aprendidas de estudios sobre blended-learning en instituciones de Educación Superior

Lesson learned from studies blendend-learning in Higher Education Institutions

Thumbnail
View/Open
Edmetic_vol_3_n_2_5.pdf (388.6Kb)
Author
Gámiz Sánchez, Vanesa M.
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2014
Subject
Blended-learning
Enseñanza superior
Investigación
Higher education
Research
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
En este artículo revisamos una de las modalidades que más auge está teniendo últimamente en las instituciones universitarias: el blended-learning. Las aportaciones de las tecnologías de la información y la comunicación al mundo educativo y las necesidades que se plantean en las universidades europeas en la construcción del Espacio Europeo de Educación Superior parecen ser un escenario adecuado para el desarrollo de experiencias formativas de blended-learning. En este artículo recorreremos algunos conceptos importantes para la comprensión del blended-learning como modalidad formativa y repasaremos algunas de las investigaciones que se han realizado en torno al tema para estudiar de una manera más completa y profunda las repercusiones de la utilización de estos modelos en las instituciones de Educación Superior.
 
In this paper, we review one of the most spreading learning modalities at the moment: blended-learning. The contribution of Information and Communication Technologies to the educational world and the needs in the European Higher Education Area seem to introduce the best scenario for the developing of blended learning experiences. In this paper, we go through some important concepts for the understanding of blended-learning as formative modality. After that, we review some researches carried out around this topic in order to study in a wider and deeper way the effect of using these models in Higher Education institutions.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/13490
Fuente
Edmetic 3(2), 52-68 (2014)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Edmetic. Vol. 03, n. 02 (2014)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital