• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 05, n. 02 (2016)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 05, n. 02 (2016)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uso de los dispositivos móviles en educación infantil

Mobile devices in early childhood education

Thumbnail
View/Open
Edmetic_vol_5_n_2_10.pdf (530.7Kb)
Author
Fombona, Javier
Roza Martin, Pablo
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2016
Subject
B-learning
Enseñanza infantil
E-learning
M-learning
Childhood education
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Este trabajo analiza la eficacia en la gestión del conocimiento apoyado con dispositivos móviles en el ámbito de la Educación Infantil y propone pautas par a introducir esta herramienta desde la perspectiva del b - learning. La investigación tiene un carácter descriptivo y aborda cómo las distintas formas de aprendizaje apoyadas con recursos electrónicos se están convirtiendo en nuevos modelos de enseñanza. Tam bién se analizan los efectos en el rendimiento escolar tras incorporar dispositivos móviles en el desarrollo de un tema, apoyado por el docente y la familia. Los resultados analizados son de tipo gráfico, e indican que los alumnos de 4 o 5 años también pue den manejar estos equipos digitales móviles en un proceso de enseñanza y aprendizaje con cierta autonomía. El hecho de implicar a las familias favorece la propia formación de los niños a lo largo de la jornada, deslocalizando espacialmente la zona formativ a, dando una utilidad educativa a estos dispositivos.
 
The paper presents the effectiveness of mobile devices in learning Early Childhood Education and how they provide a s et of guidelines on how to innovate from the point of view of b - learning. The research examines how different forms of learning supported by electronic resources are becoming new models of teaching. It also discusses the effects on school performance after incorporating mobile devices to develop a teaching unit, supported by teachers and family. The results are analyzed from a graph view, and indicate that students 4 or 5 years old can also use mobile digital devices in the process of teaching and learning with some autonomy. The fact involve families fosters the children’s education throughout the day, spatially relocating the training area, giving an educational utility to this devices.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/14212
Fuente
Edmetic 5(2), 158-181 (2016)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Edmetic. Vol. 05, n. 02 (2016)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital