• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Transferencia en el aprendizaje de conducta verbal. Diseño de caso único para un joven con comportamientos autistas

Transfer in the learning of verbal behavior. A single-case design for a teenager with autistic behaviors

Thumbnail
View/Open
moriana11.pdf (259.8Kb)
Author
Lora, María del Mar
Moriana Elvira, Juan Antonio
Alós Cívico, Francisco
Publisher
Universidad Nacional Autónoma de México
Date
2008
Subject
Autismo
Conductal verbal
Discriminación simple
Discriminación condicional
Autism
Verbal behavior
Simple discrimination
Conditional discrimination
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Se describe un experimento efectuado con un joven varón con comportamiento autista de 14 años de edad. Se analizan dos tipos de conducta verbal. El primer tipo describe una contingencia de tres términos o discriminación simple que incluye las palabras “Cerca” o “Lejos” como respuesta verbal del sujeto. El segundo tipo describe una discriminación condicional que incluye estas palabras como estímulos emitidos por el experimentador antes de la realización de la respuesta de selección del chico. El experimento consistió en la enseñanza explícita de la discriminación simple y se estudió la transferencia de lo aprendido a la discriminación condicional. Los resultados pusieron de manifiesto la aparición del aprendizaje sin entrenamiento explícito
 
The experiment was carried out with a 14-year-old male with autistic behavior. Two types of verbal behavior were analyzed. The first type was a three-term contingency or simple discrimination that included the words "Near" and "Far" as the participant`s verbal responses. The second type was a conditional discrimination that included these words as stimuli presented by the experimenter before a selection response by the participant. The simple discrimination was explicity trained and the transfer to the conditional discrimination was observed. Results showed the emergence of the conditional discrimination without explicit training
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/14651
Fuente
Acta Comportamentalia 16 (2), 261-268 (2008)
Collections
  • DPsi-Artículos, capítulos...
  • Artículos, capítulos, libros...UCO

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital