Listar International Journal for 21st Century Education por título
Mostrando ítems 21-40 de 88
-
Developper des competences civiques: un jeu de piste dans les champs disciplinaires
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2017)In this article, we will show how the development of the civic competences called forth by European Citizenship, can be achieved at school through all the various subject-matters of the curriculum and does not belong ... -
Die 'neue' lehrerbildung in Deutschland. Vom praxisschock zur aufgeklärten aneignung professionellen handelns? Lehrerbildung als systemischer teil der bildungsreform
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2015)Seit über zehn Jahren ist die Lehrerbildung in Deutschland in den Bologna Prozess integriert. In der Folge wurde das Studienmodell mit 1. Staatsexamen und anschließendem 2. Staatsexamen zum Abschluss des Vorbereitungsdienstes ... -
El dilema de sustituir la caligrafía tradicional por la tecnología para enseñar a escribir
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2021)A dilemma concerning the replacement of calligraphy with technology to teach how to write was posed to 312 pre-service Spanish infant and elementary school teachers (PSTs). A series of arguments of a different nature taken ... -
E-politeness: an analysis of taiwanese efl learners’ email discourse on request strategies
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2016)This study aims to investigate EFL learners’ interlanguage pragmatic development through the elicited request emails addressed to the faculty in an institutional setting. Sixty Taiwanese students of two linguistic levels ... -
Education et démocracie
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2017)Cet article s’adresse à trois questions : quelle est la relation précise entre démocratie et éducation dans les temps présents ? Que nous apprennent les résultats de la dernière enquête internationale PISA sur la situation ... -
EFL Learners’ self-concept: repercussions of native speakerism
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2018)In Costa Rican universities, English as a foreign language (EFL) programs are often filled with practices and discourses that idealize native speakers of English and construct them as the models to follow. In these programs, ... -
En la piel de los espectadores con discapacidad visual: un experimento didáctico para mejorar las competencias en traducción audiovisual, audiodescripción e inglés
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2022)La accesibilidad audiovisual se ha convertido, desde principios del siglo XXI, en uno de los campos relacionados con la traducción audiovisual más interesantes y prometedores tanto a nivel académico como profesional (Pereira ... -
English for academic purposes for the construction of students’ scientific identity
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2016)Modern Europe is considered within such three strategic priorities (Moedas, 2015) as Open Innovation, Open Science, and Openness to the World. These three strategic priorities put a particular emphasis on the construction ... -
Entrepreneurial attitudes of humanities students: international perspective (Spain, Poland, Norway)
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2018)The aim of the publication is to show the importance of academic entrepreneurship classes in the process of effective education of humanistic studies students and the role of entrepreneurship university centers in the ... -
Escape room y webquest con perspectiva de género: Eumachia y Acilia Plecusa, matronas romanas
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2022)Los autores clásicos transmiten una imagen de la mujer romana bastante parcial y llena de tópicos negativos, dedicada fundamentalmente al cuidado del hogar y de los hijos. Toda aquella fémina ... -
La evaluación de competencias interpersonales en la formación del profesorado de educación física a través de un programa de expresión corporal
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2015)Este artículo recoge cómo a través de un programa de expresión corporal, desarrollado en la formación inicial del profesorado de educación física con 47 estudiantes, se adquieren competencias docentes interpersonales que ... -
La feminización de la pobreza en España: un enfoque desde la perspectiva de género
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2021)El análisis de la pobreza en perspectiva de género en España resulta cada vez más necesario. Por ello, uno de los objetivos fundamentales es el de identificar, estudiar y analizar los factores de género que implican un ... -
La formación de educadores competentes en atención a la diversidad
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2020)La antropología cultural ha probado la tesis de la reversibilidad del proceso más pertinaz de cuantos afectan al ser humano: la socialización. Según Boas y Mead, las pautas aprendidas culturalmente son modificables y los ... -
La formación de los profesionales del Hospital Universitario Reina Sofía en el abordaje de la violencia de género
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2019)Este artículo se presenta un estudio realizado en la Unidad de Gestión Clínica de Urgencias del Hospital Universitario Reina Sofía de Córdoba (España) en relación con el abordaje o actuación sanitaria ante la violencia de ... -
La formación docente en contextos multiculturales: las voces de los docentes purépechas de Michoacán (México)
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2021)En este artículo se describe el modelo de educación bilingüe intercultural de la comunidad purépecha situada en la región del Lago de Pátzcuaro (México) y, en concreto, los retos a los que tienen que hacer frente el personal ... -
Fostering LMD english language learners’ skills and competencies as a way to face new challenges in education
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2016)There is a growing debate at present time on the necessity and importance of incorporating what is often referred to as Twenty First Century Skills and Competencies that are attitudes and abilities required to be developed ... -
GÓMEZ, M.E.; HUERTAS, C.A.; SERRANO RODRÍGUEZ, R. (Granada, 2016). Educación bilingüe: programas y metodología
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2016) -
How computer technology transforms writing performance: an integration of the process/genre approach and blogs in EFL writing courses
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2016)This quasi-experimental research examined the effects of the process/genre approach (PGA) with the integration of blogs in EFL university-level students’ writing classrooms. This was a mixed-method study in which the ... -
HUERTAS, C.A., SERRANO, R. y GÓMEZ, M.E. (Sevilla, 2015). Educación y Cooperación al Desarrollo 2015. Año Europeo del Desarrollo
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2015) -
Integrating ICT in a didactic unit: lights, camera, action!
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2016)In Spain, the educational system is focused on traditional teacher-centred methods. Nevertheless, this traditional approach does not engage students anymore. Prensky (2001) claims that students have changed and our ...