• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • HIKMA. Estudios de Traducción
  • HIKMA. Vol. 08 (2009)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • HIKMA. Estudios de Traducción
  • HIKMA. Vol. 08 (2009)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

“After Blenheim” y “The Inchcape Rock” de Robert Southey: la balada como expresión moral e ideológica

Thumbnail
View/Open
hikma_08_07.pdf (235.8Kb)
Author
Rivas Carmona, M. del Mar
Publisher
UCOPress
Date
2009
Subject
Southey, Robert, 1774-1843
Baladas románticas
“After Blenheim”
Poema antibélico
“The Inchcape Rock”
Leyendas populares
Romantic ballads
Anti-war poem
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
La calidad literaria de los escritos en prosa de Robert Southey es incuestionable. Destacan especialmente por la sencillez y claridad de la expresión formal. Sin embargo, también estas características se convierten en rasgo esencial en sus composiciones en verso, en especial en baladas tan populares como “After Blenheim” y “The Inchcape Rock”. En estas dos composiciones, en concreto, dichas características no sólo suponen una calidad estética, sino también un instrumento eficaz para la transmisión de mensajes de extrema importancia. El autor se vale de la aparentemente paradójica o contradictoria elección de un léxico y una sintaxis muy simples para expresar verdades trascendentes y que “deberían” ser igual de claras y evidentes para todos: los que hacen las guerras no son héroes; más tarde o más temprano la maldad encuentra su merecido.
 
Robert Southey‟s prose writings are undoubtedly highly valued mostly for the great clarity and simplicity of the formal expression. These are, we believe, the most outstanding features of his style. Nevertheless, these same traits are also the most relevant features in his verse compositions, especially in such popular ballads as “After Blenheim” and “The Inchcape Rock”. In these two poems, in particular, the above characteristics reveal not only highly aesthetic qualities but also become an efficient tool for the transmission of an utterly relevant message. The author makes use of an apparently paradoxical or contradictory choice of very simple vocabulary and syntax in order to express a transcendent truth which “should” be equally clear and evident to everyone: first, those who make war are not heroes; second, sooner or later the wicked will get what they deserve.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/18921
Fuente
Hikma 8, 197-214 (2009)
Versión del Editor
https://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/hikma/index
Collections
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • DFIA-Artículos, capítulos...
  • HIKMA. Vol. 08 (2009)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital