Show simple item record

dc.contributor.authorAlay Giler, Alba Dolores
dc.date.accessioned2020-06-29T20:20:28Z
dc.date.available2020-06-29T20:20:28Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2603-9982
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10396/20252
dc.description.abstractLa formación de competencias matemáticas en el futuro profesorado constituye un eje sustantivo de la ciencia de la educación y la Pedagogía en general. El presente estudio tuvo como objetivo, conocer el estado de la cuestión de la formación de competencias matemáticas en el futuro profesorado a nivel Iberoamericano; la metodología empleada es cualitativa, descriptiva y exploratoria; la muestra considerada para el desarrollo del estudio fueron artículos científicos, sobre esta temática que están disponibles en revistas indexadas en Scopus, WoS y Google Académico. Como resultado de la lectura y análisis del estado de la cuestión, se ha logrado identificar elementos cognitivos, procedimentales y actitudinales, así como aspectos didácticos-pedagógicos esenciales que determinan las competencias matemáticas, al mismo tiempo este análisis servirá de referente teórico-metodológico para concebir una perspectiva con un alto nivel objetivo y científico de la formación de competencias matemáticas del futuro profesorado a nivel Iberoamericano.es_ES
dc.description.abstractThe formation of mathematical competences in the future teaching staff constitutes a substantive axis of the science of education and Pedagogy in general. The present study had as objective, to know the state of the question of the formation of mathematical competences in the future professorship at Ibero-American level; the methodology used is qualitative, descriptive and exploratory; The sample considered for the development of the study were scientific articles on this subject that are available in journals indexed in Scopus, WoS and Google Scholar. As a result of the reading and analysis of the state of the question, it has been possible to identify cognitive, procedural and attitudinal elements, as well as essential didacticpedagogical aspects that determine mathematical competences, at the same time this analysis will serve as a theoretical-methodological reference to conceive a perspective with a high objective and scientific level of the formation of mathematical competences of the future professors at the Ibero-American level.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUCOPresses_ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es_ES
dc.sourceMatemáticas, Educación y Sociedad 2(3), 1-8 (2019)es_ES
dc.subjectCompetencias matemáticases_ES
dc.subjectFormación docentees_ES
dc.subjectAspectos didácticos-pedagógicoses_ES
dc.subjectDesempeño docentees_ES
dc.subjectMathematical competenceses_ES
dc.subjectTeacher traininges_ES
dc.subjectDidactic-pedagogical aspectses_ES
dc.subjectTeaching performancees_ES
dc.titleSituación y perspectiva de la formación de competencias matemáticas en el futuro profesorado a nivel iberoamericanoes_ES
dc.title.alternativeSituation and perspective of the training of mathematical competences in preservice teachers at the Ibero-american leveles_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherversionhttp://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/mes/es_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record