Listar DEEIOOEEA-Artículos, capítulos... por título
Mostrando ítems 140-159 de 297
-
Gastronomic clusters in an Ecuadorian tourist destination: the case of the province of Manabí
(Emerald Publishing, 2020)Gastronomy is currently becoming a predominant factor for understanding and taking part in the cultural heritage of a destination. The enjoyment of culinary pleasures has become a primary motivating factor when choosing a ... -
Gastronomic experiences of foreign tourists in developing countries. The case in the city of Oruro (Bolivia)
(Elsevier, 2019)Gastronomy allows tourists to discover the cultural roots of the destination, thus being one of the motivations for its choice and even becoming a fundamental factor in the analysis of the overall satisfaction of the ... -
Gastronomic Motivations and Perceived Value of Foreign Tourists in the City of Oruro (Bolivia): An Analysis Based on Structural Equations
(MDPI, 2020)The continuous dynamism that tourism su ers makes the motivations of tourists change, making them search for new experiences. In this sense, gastronomy is positioned as a key element of union between tourism and culture, ... -
Gastronomía local, cultura y turismo en Ciudades Patrimonio de la Humanidad: el comportamiento del turista extranjero
(Instituto Universitario de Investigaciones Turísticas de la Universidad de Alicante, 2022)Actualmente, la gastronomía se muestra como un componente fundamental para los turistas en el descubrimiento de la herencia cultural del lugar. Ello implica que los placeres culinarios se conviertan en motivaciones ... -
Generador de cuestionarios y análisis estadístico: aplicación para el estudio de competencias en el marco del Espacio Europeo de Educación Superior
(Consejo Social de la Universidad de Córdoba, 2012)La propuesta presenta un sistema informático, único hasta la fecha, que permite evaluar las competencias de los alumnos en sus asignaturas, titulaciones y centros de la Universidad de Córdoba. El proyecto, cuyo presupuesto ... -
El género femenino en la empresa familiar cordobesa
(Cátedra de Empresa Familiar. UCO, 2009) -
Heritage tourism in the Andes: the case of Cuenca, Ecuador
(Taylor and Francis, 2017)Heritage tourism has been growing over the last few years, especially in cities that have been declared World Heritage Sites. This paper presents research that investigates the motivations for tourists to visit Cuenca. ... -
La identificación de la tendencia, estocástica o determinista, en series temporales económicas
(Universidad de Córdoba, Facultad de Derecho y CC. EE. y Empresariales, 2022)Este trabajo pone de manifiesto que las características que presenta una serie temporal generada por un proceso con tendencia estocástica son muy diferentes a las que tiene una serie generada mediante un proceso con tendencia ... -
Igualdad y conciliación de vida personal, familiar y laboral de los empleados públicos en las administraciones andaluzas
(Consejo Andaluz de Relaciones Laborales, 2008)La regulación de los derechos de conciliación en el empleo público es un tema que se caracteriza por una profunda dispersión y complejidad, por varios factores: diversidad de regímenes de vinculación por parte de los ... -
II Congreso Internacional "Turismo, Economía y Medio Ambiente", Cuenca (España), 24, 25 y 26 de junio de 2009
(Centro de Investigación y Estudios Turísticos, 2009) -
La imitación del padre empresario
(Cátedra de Empresa Familiar. UCO, 2015) -
Impact of the perceived risk from Covid-19 on intention to travel
(Taylor and Francis, 2020)The objective of this study is to analyse the impact of perceived risk on intention to travel in the Covid-19 pandemic situation. Applying the Theory of Planned Behaviour, the study addresses the modulating effects of risk ... -
Impacto del uso de biomasa en la bioeconomía de los ingenios azucareros Centroamericanos
(Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua (León), 2014)El propósito de este estudio fue medir el impacto del uso de Biomasa del sendero productivo de la Bioeconomía de las Biorrefinerías azucareras de la región centroamericana, mediante el estudio de la productividad total ... -
Impactos socioculturales del turismo: una aplicación al turismo fronterizo
(Servicios Académicos Intercontinentales, 2018)La continua evolución de la actividad turística hace que los turistas estén en una continua búsqueda de nuevas experiencias y/o actividades que hagan satisfacer sus nuevas necesidades. Surgen así nuevas tipologías que dan ... -
La implicación en la familia o en la empresa y su relación con la cooperación y la percepción del logro
(Cátedra de Empresa Familiar. UCO, 2010) -
Incentives and constraints for archeological tourism: a case study in Spain
(Taylor & Francis, 2020)Archeological tourism has great potential for development in numerous destinations. However, literature on archeotourism is scarce and empirical data are very limited. This paper analyzes the incentives to participate in ... -
Indigenous Peoples, Exclusion and Precarious Work: Design of Strategies to Address Poverty in Indigenous and Peasant Populations in Ecuador through the SWOT-AHP Methodology
(MDPI, 2021)This research analysed the options that, following decent employment and the social economy, can allow the human development of poor, excluded and vulnerable indigenous populations in Ecuador. A set of strategies were ... -
La industria de conservas vegetales de la región de Murcia : análisis de eficiencia técnica
(Universidad de Málaga, Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, 2005)En este trabajo se analiza al sector de las conservas vegetales de la Región de Murcia, zona que concentra cerca del 50% de la producción de esta industria en toda España. Tras presentar una panorámica de la situación del ... -
Influence of Internal Marketing Dimensions on Organizational Commitment: An Empirical Application in Ecuadorian Co-Operativism
(SAGE, 2020)Internal marketing involves planning, implementing, and assessing strategies focused on the internal customer (employee), who, at the same time, looks to strengthen their organizational commitment. In this context, leaders ...