Buscar
Mostrando ítems 1-9 de 9
Learning didactics while developing Oral Communicative Competence in a foreign language
(Trenčinska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčine, 2010)
Spain, has to revise and adapt language teaching to the framework of higher education in Europe. Our society needs good foreign language and CLIL teachers, ready to prepare individuals for the XXI century. We show ways of ...
Estrategias de enseñanza-aprendizaje de Inglés a través de proyectos en Primaria y E.G.B.
(Universidad de Córdoba, Servicio de Publicaciones, 1997)
Utilización del Lenguaje en la Comunicación Infantil
(Universidad de Córdoba, Servicio de Publicaciones, 1998)
Influence of episodes and methodology on learners’ foreign language output
(IATED, 2016)
Since the last part of the XX century to nowadays there has been an emphasis on foreign language
learning. Globalization has prompted researchers to investigate new and more effective ways to learn.
New theories were ...
Should fl teachers stop young learners’ initiations?
(Universidad de Almería, 2013)
Abstract: Although most researchers and practitioners agree on the limitations teacherfronted
classes put on the learners’ contribution to classroom interaction, we coincide
with those who believe that, in spite of this ...
Investigating participation level in Foreign Language Classrooms through the analysis of communicative discourse.
(Universidad de Granada, 2012)
Foreign language classes have not been sufficiently investigated probably due to the difficulty to find a method of analysis. Being Discourse Analysis the best way to study them in our opinion, we have developed CODAM, a ...
Influencia del feedback en el alumnado de Educación Primaria con respecto a su producción oral en lengua extranjera
(Editorial Universitat Politècnica de València, 2011)
La estrecha relación entre feedback y enseñanza hace que muchas investigaciones sobre docencia hayan profundizado en mayor o menor medida sobre este fenómeno. Sin embargo, la mayor parte de estos trabajos ofrece un estudio ...
Visitas de Estudio y Estancias Profesionales: El valor de la formación
(Centro del Profesorado de Córdoba, 2014)
En este artículo se pretende dar a conocer dos de las diversas iniciativas del Programa de Aprendizaje Permanente (PAP) desarrolladas por el Organismo Autónomo de Programas Educativos Europeos como Agencia Nacional española ...