• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 21 (2023)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 21 (2023)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Unlocking global opportunities: Exploring bilingual teaching in Spanish business law

En busca de oportunidades globales: meditaciones sobre la enseñanza bilingüe de derecho mercantil español

Thumbnail
View/Open
2.+González+Jiménez,+P.+EXPLORING+BILINGUAL+TEACHING+IN+SPANISH+BUSINESS+LAW.pdf (546.9Kb)
Author
González Jiménez, Pedro Mario
Publisher
UCOPress
Date
2024
Subject
Enseñanza bilingüe
Derecho mercantil
Estudios de Derecho
Avances educativos
Bilingual teaching
Business law
Legal education
Legal studies
Educational advancements
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
This paper explores the complexities of bilingual teaching in Spanish business law, highlighting both opportunities and challenges. Teaching in English offers global recognition and collaboration, especially in areas like international trade. However, nuances in Spanish commercial law and subjects rooted in national legal traditions, like insolvency law, pose hurdles. Anisomorphism between legal systems complicates direct translations, emphasizing the need for a strategic approach. Despite harmonization through directives, elements shaped by national legislation persist. Scarcity of English teaching materials necessitates ad hoc preparation, impacting educators and student independence. A judicious approach to bilingual teaching is crucial, balancing global benefits with linguistic intricacies and resource challenges.
 
Este artículo explora las complejidades de la enseñanza bilingüe en el derecho mercantil español, destacando tanto las oportunidades como los retos. La enseñanza en inglés ofrece reconocimiento y colaboración globales, especialmente en áreas como el comercio internacional. Sin embargo, los matices del Derecho mercantil español y las materias arraigadas en las tradiciones jurídicas nacionales, como el Derecho concursal, plantean obstáculos. El anisomorfismo entre sistemas jurídicos complica las traducciones directas, lo que subraya la necesidad de un enfoque estratégico. A pesar de la armonización a través de directivas, persisten elementos moldeados por la legislación nacional. La escasez de material didáctico en inglés hace necesaria una preparación ad hoc, lo que repercute en la independencia de educadores y alumnos. Por ello, es crucial adoptar un enfoque juicioso de la enseñanza bilingüe, que equilibre los beneficios globales con las complejidades lingüísticas y los problemas de recursos.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/28924
Fuente
Revista Docencia y Derecho, n.º 21, pp. 14-28
Versión del Editor
https://journals.uco.es/dyd/issue/archive
Collections
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • DDPE-Artículos, capítulos, libros...
  • Docencia y Derecho. N. 21 (2023)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital