• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 22 (2023)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 22 (2023)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interdisciplinariedad e innovación docente en el espacio de educación superior. La influencia de la enseñanza on line en el proceso de aprendizaje

Interdisciplinary and teaching innovation in the higher education. The influence of online teaching on the learning process

Thumbnail
View/Open
Docencia_y_Derecho_22_2.pdf (354.0Kb)
Author
López de Lerma Galán, Jesús
Publisher
UCOPress
Date
2023
Subject
Información
Tecnología
Docencia
Metodología
Comunicación
Information
Technology
Teaching
Methodology
Communication
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) han supuesto toda una innovación en la forma de entender la Educación Superior, desarrollando novedosas metodologías docentes. Esta investigación analiza la evolución del profesor hacia un perfil multidisciplinar, que utiliza la tecnología para proyectar su conocimiento, creando una nueva reformulación de los espacios y las finalidades educativas con objeto de potenciar el rendimiento académico de los alumnos. El profesional de la educación se ha convertido en un experto en diversas ciencias, haciendo de la interdisciplinariedad un nuevo campo científico, en una realidad en constante transformación. La influencia de los medios de comunicación y su contextualización en la sociedad de la información está sirviendo al profesorado para desarrollar una posición crítica con el entorno que le rodea, al objeto de ayudar al alumno y mejorar su formación cultural.
 
Information and Communication Technologies (ICT) have meant a whole innovation in the way of understanding higher education, developing new teaching methodologies. This research analyzes the evolution of the teacher towards a multidisciplinary profile, which uses technology to project their knowledge, creating a new reformulation of educational spaces and purposes in order to enhance the academic performance of students. The education professional has become an expert in various sciences, making interdisciplinarity a new scientific field, a reality in constant transformation. The influence of the media and its contextualization in the information society is serving teachers to develop a critical position with their surroundings, in order to help students and improve their cultural training.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/28929
Fuente
Docencia y derecho 22, 18-33 (2023)
Versión del Editor
https://journals.uco.es/dyd/issue/archive
Collections
  • Docencia y Derecho. N. 22 (2023)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital