• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 21 (2023)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 21 (2023)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Criminal law or penal law: which one is it?

"Criminal law" o "Penal Law": ¿cuál es?

Thumbnail
View/Open
6.+Torralbo+Muñoz,+Bartolomé.pdf (361.1Kb)
Author
Torralbo Muñoz, Bartolomé
Publisher
UCOPress
Date
2023
Subject
Criminal law
Teaching
English
Derecho penal
Docencia
Inglés
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
The teaching of Spanish Law in English responds to the dynamics of European integration and to the set of policies carried out in the European Higher Education Area. By offering training in English, universities can enhance the linguistic training of their graduates, improve their understanding of other legal systems, and attract international students. However, this objective is accompanied by several challenges. The first of these is the need for both teachers and students to be proficient in the language. The transition to an English language curriculum requires a high level of linguistic competence on the part of teachers along with continuous language improvement. Similarly, students must possess the language skills necessary to understand complex legal concepts and to participate effectively in debates. Teaching Spanish national law in English poses specific challenges, such as pedagogical adjustments, creating legal materials in English and achieving linguistic clarity while maintaining legal precision. Specific problems arise in the context of criminal law, such as navigating nuanced legal terminology, understanding different legal systems, or explaining legal categories that do not exist in other jurisdictions.
 
La enseñanza del Derecho español en inglés responde a la dinámica de integración europea y al conjunto de políticas llevadas a cabo en el Espacio Europeo de Educación Superior. Al ofrecer formación en inglés, las universidades pueden potenciar la formación lingüística de sus egresados, mejorar su comprensión de otros sistemas jurídicos y, además, atraer a estudiantes internacionales. Sin embargo, este objetivo va acompañado de varios retos. El primero de ellos es la necesidad de que tanto profesores como estudiantes dominen el idioma. La transición a un plan de estudios en inglés requiere un alto nivel de competencia lingüística por parte de los docentes junto con una mejora continua del idioma. Del mismo modo, los estudiantes deben poseer las destrezas lingüísticas necesarias para comprender conceptos jurídicos complejos y participar eficazmente en los debates. La enseñanza del Derecho nacional español en inglés plantea retos específicos, como los ajustes pedagógicos, la creación de materiales jurídicos en inglés y el logro de la claridad lingüística manteniendo la precisión jurídica. En el contexto del derecho penal surgen desafíos particulares, como la navegación por una terminología jurídica llena de matices, la comprensión de los distintos sistemas jurídicos o la explicación de categorías jurídicas inexistentes en otros ordenamientos.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/28951
Fuente
Revista Docencia y Derecho, n.º 21, pp. 64-73
Versión del Editor
https://journals.uco.es/dyd/issue/archive
Collections
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • DDCPP-Artículos, capítulos, libros...
  • Docencia y Derecho. N. 21 (2023)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital