Alfinge. N. 36 (2024)
Browse by
Recent Submissions
-
Integración de los ODS en Educación Superior para aumentar la motivación y el pensamiento crítico del alumnado universitario
(UCOPress, 2024)En los últimos años, la importancia de incluir laAgenda 2030 y los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) en el ámbito de la Educación Superior ha sido un tema muy investigado por expertos en la ... -
Critical Literacy and Deep Reading in Teacher Educationthrough the Novel The Boy at the Back of the Class
(UCOPress, 2024)This article presents a pedagogical experience carried out with student teachers in the first year of the BA in Primary Education at the University of Alicante. The chapter book The Boy at the Back of ... -
Margaret Atwood’s “Plasticene Suite”: An ecocritical analysis for the addressing of Sustainable Development Goals
(UCOPress, 2024)This article analyses the sequence of poems “Plasticene Suite,”written by the Canadian author Margaret Atwood, using the critical approach of ecocriticism. The main objective is to show how, through ... -
Crítica multimodal sobre el modelo capitalista en los libro-álbumes de Armin Greder
(UCOPress, 2024)Este artículo analiza la obra de Armin Greder a través de once libros-álbumes, destacando su enfoque multimodal para criticar el modelo capitalista. Se exploran temas complejos como la migración, la injusticia ... -
Language Sustainability in the Age of Artificial Intelligence
(UCOPress, 2024)This essay explores philosophical, scientific, and political questions raised by Generative Artificial Intelligence’s growing role in human language. Building on cutting-edge developments in the field, it ...