Buscar
Mostrando ítems 1-5 de 5
Las TICs como recurso innovador en el aprendizaje presencial
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2007)
TICs have become a substantial element for the new society of knowledge and information. This deep change affects all of the social dimensions and therefore education and learning. The goal of our experience is to explain ...
Ingeniería eléctrica en el campus virtual andaluz y su proyección hacia el espacio europeo de educación superior
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2007)
The aim of this article is to describe the implementation of the subject Electrical Technology in the new Campus Virtual Andaluz as a pilot experiment run by the Andalusian Regional Government for the university community. ...
Accesibilidad a Internet: requisitos para la calidad en la docencia e investigación
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)
A good Internet platform for teaching and research must be accessible, independently of the computer platform used, language and other peculiarities (personal or external). This work analyzes the current limitations of ...
La enseñanza universitaria en entornos virtuales
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)
In this paper, we want to reflect about the impact that will have Information COmmunication Technologies in the formation of the labour capital. We present an analysis about the current situation about the development of ...
El papel de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación en la educación científico-técnica universitaria
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)
The high degree of the application of the new information and communication technology (ICT) in present-day teaching is a fact that obliges us as teachers to accept the presence of these new educational tools in university ...