Res Novae Cordubenses. N. 04 (2006-2007)
Browse by

Los contenidos se encuentran sujetos bajo una Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
Recent Submissions
-
Diseño y Desarrollo de una unidad didáctica sobre desarrollo sostenible en maestros de educación primaria
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2007)One appears the design and development of a didactic unit on sustainable development for teachers of primary education, in the subjet of third course Sciences of the Nature and their Didactics, in which contents, strategies ... -
Importancia de las nuevas tecnologías como método de aprendizaje dentro y fuera del aula
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2007)En la actual sociedad del conocimiento, con el desarrollo de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC), se ha iniciado el proceso de digitalización de las universidades españolas, desarrollándose, entre otros, ... -
Estudio comparativo de la adaptación al espacio europeo de educación superior en asignaturas del segundo ciclo de ingeniería informática
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2007)Nowadays the Spanish Universities are deeply involved in an adaptation process from the university studies to the European Higher Education Space (EHES) in order to reach the European convergence by means of a series of ... -
Ingeniería eléctrica en el campus virtual andaluz y su proyección hacia el espacio europeo de educación superior
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2007)The aim of this article is to describe the implementation of the subject Electrical Technology in the new Campus Virtual Andaluz as a pilot experiment run by the Andalusian Regional Government for the university community. ... -
Las TICs como recurso innovador en el aprendizaje presencial
(Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2007)TICs have become a substantial element for the new society of knowledge and information. This deep change affects all of the social dimensions and therefore education and learning. The goal of our experience is to explain ...