• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 01, n. 02 (2012)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 01, n. 02 (2012)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El foro en la plataforma Moodle: un recurso de la participación cooperativa para al aprendizaje de las matemáticas

The Moodle forum: a resource of cooperative participation in learning of the Mathematics

Thumbnail
View/Open
Edmetic_vol_1_n_2_4.pdf (1.148Mb)
Author
Maz-Machado, Alexander
Bracho López, Rafael
Jiménez-Fanjul, Noelia
Adamuz Povedano, Natividad
Publisher
Universidad de Córdoba
Date
2012
Subject
Cooperación
Matemáticas
Moodle
Foro virtual
TIC
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Presentamos un avance de los resultados de una investigación sobre el uso de la plataforma Moodle en asignaturas de matemáticas. Se analiza el uso y la participación de los estudiantes de un primer curso de universidad a través del foro virtual de la asignatura. Fueron observados los tipos de participación realizados y la implicación del alumnado en la dinámica del foro durante el desarrollo de la asignatura. Se observó el desarrollo de competencias cooperativas así como también el auto-reconocimiento de deficiencias en la compresión de algunos conceptos por los alumnos.
 
We report the preliminary results of a research on the use of the Moodle learning management system in mathematics subjects. We investigated the use and participation of a sample of students from the first university course through the virtual forum of the subject. We analyse both the kind of participation made and the involvement of students in the forum dynamic during the development of the subject. We observed the development of cooperative skills as well as self-recognition of understanding deficiencies of some concepts by students.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/11636
Fuente
Edmetic 1(2), 29-43 (2012)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • DMat-Artículos, capítulos...
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • Edmetic. Vol. 01, n. 02 (2012)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital