• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 01, n. 02 (2012)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 01, n. 02 (2012)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Acercando al profesorado de matemáticas a las TIC para la enseñanza y aprendizaje

Bringing Math teachers to ICT for teaching and learning

Thumbnail
View/Open
Edmetic_vol_1_n_2_6.pdf (485.8Kb)
Author
Villarraga, Miguel E.
Saavedra, Fredy
Espinosa, Yuri
Jiménez, Carlos
Sánchez, Liceth
Sanguino Jefferson
Publisher
Universidad de Córdoba
Date
2012
Subject
TIC
Educación matemática
Pensamiento matemático
Formación de profesores
Representación semiótica
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
En este documento se presenta una primera fase de un proceso de introducción de tecnologías digitales de la información y comunicación (TICS) en formación de profesores de matemáticas en ejercicio del Departamento del Tolima en Colombia. Se han indagado los procesos cognitivos de representación en conexión con los tipos de procesos y pensamiento matemáticos definidos en los Lineamientos Curriculares para el área de Matemáticas en Colombia. Se han empleado 10 software libres en la red de Internet y se han encontrado índices de dificultad en la resolución de problemas y en el empleo de representaciones.
 
This paper presents a first phase of a process of introducing digital technologies of information and communication (ICT) into mathematics teacher training in exercise of the Department of Tolima in Colombia. The inquiry explores the cognitive processes of representation in connection with the types of mathematical thinking and processes defined in the Curriculum Guidelines for Mathematics area in Colombia. Have been used 10 software free in the Internet and found rates of difficulty in problem solving and the use of representations.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/11638
Fuente
Edmetic 1(2), 65-87 (2012)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Edmetic. Vol. 01, n. 02 (2012)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital