• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 02, n. 01 (2013)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 02, n. 01 (2013)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Una experiencia de creación de un entorno personal de aprendizaje. Proyecto DIPRO 2.0

An experience of creating a personal learning environment. DIPRO 2.0 project

Thumbnail
View/Open
Edmetic_vol_2_n_1_3.pdf (838.7Kb)
Author
Rodríguez-Gallego, Margarita R.
Publisher
Universidad de Córdoba
Date
2013
Subject
Entornos personales de aprendizaje
LMS
Constructivismo
Formación
Profesor universitario
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
El proyecto DIPRO 2.0 es una de las pocas experiencias que se han desarrollado respecto a la creación de un entorno personal de aprendizaje. En este artículo describimos los objetivos, la secuencia seguida para la implementación del proyecto y unas valoraciones finales sobre el estado del mismo. Los resultados expuestos sobre el proyecto en desarrollo apuntan a elementos valorativos para poder desarrollar acciones de formación y capacitación del profesorado universitario en TIC y el entorno telemático producido supera la visión tradicional de los PLE, en un enfrentamiento con los LMS, y permite incorporar de forma unificada los dos componentes en acciones formativas institucionales.
 
The project DIPRO 2.0 is one of the few experiences that have been developed in order to create a personal learning environment. This article describes objectives and sequences followed to the implementation of the project and the final valuation of its status. The results presented about the project point to evaluative elements that make possible the development of formation actions and training of university teachers in ICT. The telematic environment produced exceeds the traditional view of the PLE in a clash with the LMS. This allows the incorporation, in a unified way, of both components in institutional formative actions.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/11644
Fuente
Edmetic 2(1), 8-21 (2013)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Edmetic. Vol. 02, n. 01 (2013)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital