• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 03, n. 01 (2014)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 03, n. 01 (2014)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Divulgación científica en las radios universitarias españolas

Spanish science in the university radio

Thumbnail
View/Open
Edmetic_vol_3_n_1_5.pdf (239.4Kb)
Author
Segura Anaya, Ana
Publisher
Universidad de Córdoba
Date
2014
Subject
Radio universitaria
Programación
Contenidos
Divulgación
Ciencia
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
La práctica universitaria contempla como fundamentos de su actividad la docencia, la investigación y la transferencia de conocimiento. En los últimos años, casi una treintena de universidades españolas han visto las posibilidades que la radio tenía para hacer realidad los tres pilares y han propiciado el nacimiento y desarrollo de una serie de emisoras universitarias que, al amparo de Internet, han crecido en número, programación y propuestas. Cada una de ellas tiene un origen distinto, una programación diferenciada y un modelo de gestión particular, pero todas coinciden en el valor pedagógico para los profesores y los alumnos. Ahora bien, ¿cumplen las radios universitarias el principio de transferencia de conocimientos y más en concreto, y dado que se trata de entidades vinculadas a la universidad, el objetivo ideal de instrumento eficaz para la divulgación de las investigaciones y descubrimientos científicos? Este estudio plantea una reflexión sobre los formatos de parrillas y los contenidos que los alumnos generan en cada una de estas emisoras, si la divulgación científica está presente y de qué manera en estas ofertas de programación. Además, se analiza si la presencia de asignaturas sobre comunicación científica tiene su reflejo en los contenidos de la emisora de cada universidad.
 
The university practices see teaching, research and knowledge transfer as fundamentals of his activities. In recent years, almost thirty Spanish universities have seen the possibilities that the radio stations had to make true the three fundamentals and have led to the birth and development of a number of college radio that under Internet, have grown in number, programming and educational proposals. Each of these stations has a different origin, different programming and particularly management model, but they all agree on the educational value for teachers and students. Now, college radio meet the principle of transfer of knowledge and more specifically, given that it is affiliated entities in one way or another to college, the ideal goal of an effective tool for the dissemination of research and discoveries scientists? This study reflects on dayparts formats and content that students generated in each of these college stations, if the scientific publication is present and how programming on these day parts and even if the presence of subjects on scientific communication are reflected in the contents of the issuer of each university
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/11669
Fuente
Edmetic 3(1), 45-60 (2014)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Edmetic. Vol. 03, n. 01 (2014)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital