• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

De la competencia literaria a la cultura en el aula universitaria: Blues de Trafalgar

From literary to cultural competence in university classes: Blues de Trafalgar

Thumbnail
View/Open
PDF (123.3Kb)
Author
Fragero Guerra, Carmen
Publisher
Grao
Date
2014
Subject
Actividades para la lectura
Competencia literaria
Competencia cultural
Blues de Trafalgar
Canon literario
Lectura en el aula
Literary competence
Cultural competence
Canon of literature
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
La novela Blues de Trafalgar , de José Luis Rodríguez del Corral (2012), es presentada como una herramienta para desarrollar la competencia literaria y cultural del alum- nado universitario. En primer lugar, repasamos la definición de los conceptos de competencia literaria y competencia cultural , argumentándolos con una base teóri- ca. En segundo lugar, analizamos los temas de la novela y mostramos tareas con- cretas para desarrollar dichas competencias, justificándolas con una base teórica. Finalmente, el texto concluye que el alumnado está más motivado si el profesorado renueva el canon literario académico y actualiza su modo de enseñarlo
 
This paper presents José Luis Rodríguez del Corral’s novel Blues de Trafalgar (2012) as a teaching tool for boosting university students’ literary and cultural competences. We look first at the definition of the concept of literary and cultural competences from a theoretical standpoint. We then analyse the main themes in the novel and set out a series of specific tasks for working on these competences underpinned by firm scientific foundations. Finally we conclude that students are more motivated and engaged when teachers make the effort to revamp the canon of literature and upda- te their teaching approach.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/12844
Fuente
Revista Textos: Didáctica de la lengua y la Literatura 066, 1-12 (2014)
Collections
  • Artículos, capítulos, libros...UCO

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital