• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 05, n. 02 (2016)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 05, n. 02 (2016)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uso de las TIC en el Trastorno de Espectro Autista: aplicaciones

Use of ICT in Autism Spectrum Disorder: APPS

Thumbnail
View/Open
Edmetic_vol_5_n_2_9.pdf (402.1Kb)
Author
García Guillén, Susana
Garrote Rojas, Daniel
Jiménez Fernández, Sara
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2016
Subject
Autismo
Intervención educativa
TIC
Aplicaciones
Autism
Educative intervention
ICT
Apps
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
A través de este trabajo de investigación se ha realizado una revisión bibliográfica detallada s obre el uso de las aplicaciones y el autismo. En primer lugar se ha realizado un recorrido histórico a través del concepto autismo y las aplicaciones disponibles. Los objetivos generales han sido conocer la evolución del término autismo, conocer la bibliog rafía relacionada con el autismo y el uso de aplicaciones, así como las aplicaciones disponibles para niños autistas. A través de las dos bases de datos, dialnet y google aplicaciones, se presenta la revisión sistemática realizada. Como resultado, se han s eleccionado cuatro artículos a través de la base de datos dialnet y treinta y cinco aplicaciones. Las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) ofrecen a los usuarios diferentes beneficios como la estimulación de los sentidos y el desarrollo de ha bilidades que le ayuden a la integración, mejorando sus habilidades sociales para lograr una mejor relación con sus iguales.
 
Through this research it has been conducted a det ailed literature review on the use of applications and autism. First there has been a historical journey through the concept autism and applications available. The overall objectives have been the evolution of autism term, knowing the literature on autism and use applications and applications available for autistic children. Through the two databases, Dialnet and google applications, systematic review is presented. As a result, four articles have been selected through the base data Dialnet and thirty-five applications. The Information Technology and Communication (ICT) offer users various benefits such as stimulation of the senses and the development of skills that will help integration, improving their social skills to achieve a better relationship with their peers.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/14211
Fuente
Edmetic 5(2), 134-157 (2016)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Edmetic. Vol. 05, n. 02 (2016)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital