• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 06, n. 01 (2017)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 06, n. 01 (2017)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Realidad aumentada, proyectos en el aula de primaria: experiencias y casos en Ciencias Sociales

Augmented reality, projects in primary school: experiences and cases in Social Sciences

Thumbnail
View/Open
Edmetic_vol_6_n_1_11.pdf (522.2Kb)
Author
Cozar-Gutiérrez, Ramón
Sáez López, José Manuel
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2017
Subject
Aprendizaje colaborativo
Aprendizaje significativo
Educación Primaria
Realidad aumentada
Tecnología Educativa
Collaborative learning
Significant Learning
Primary education
Augmented reality
Educational Technology
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
La realidad aumentada es un recurso que permite añadir información virtual sobre la realidad, propiciando una aplicación educativa que posibilita una serie de dinámicas e interacciones en el aula. Desde la presente aport ación se introduce una integración de esta tecnología en una unidad didáctica en 4º, 5º y 6º de primaria. Se parte de los supuestos pedagógicos de las teorías psicológicas constructivistas, concretamente desde la teoría del aprendizaje significativo y por otra parte los supuestos en aprendizaje colaborativo. Se plantea un proceso centrado en la exploración de figuras a través de la realidad aumentada con dispositivos, trabajo grupal y trabajo centrado en el arte de los pueblos prerromanos, tratando de ident ificar sus características. Se concluye que este planteamiento aporta un interés, curiosidad y satisfacción al alumnado, potenciando su motivación desde enfoques activos y colaborativos.
 
The augmented reality is a resource that allows working with virtual information about the reality, which allows an educational application that propitiates and makes possible a seri es of dynamics and interactions in the classroom. From the present contribution an integration of augmented reality in a didactic unit is introduced in 4º, 5º and 6º in primary school. It starts from the pedagogical assumptions of constructivist psychologi cal theories; specifically from the theory of significant learning, and the assumptions in collaborative learning. The process is centered in the exploration of figures through the augmented reality with devices, and group work focused on the art of the pr e - Roman art, trying to identify their characteristics. We concluded that this approach brings interest, curiosity and satisfaction to the students, enhancing their motivation from active and collaborative approaches.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/14457
Fuente
Edmetic 6(1), 165-180 (2017)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Edmetic. Vol. 06, n. 01 (2017)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital