• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 11 (2017)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 11 (2017)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Incorporación de las necesidades especiales en la tutoría de una asignatura: los trabajos de fin de grado

Thumbnail
View/Open
116-614-1-PB.pdf (438.3Kb)
Author
Pérez-Moneo, Miguel
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2017
Subject
Estudiantes con necesidades educativas especiales
Trabajo de Fin de Grado
Tutorización
Students with special educational needs
End of degree project
Tutoring
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
¿Podemos adaptar nuestra docencia a aquellas personas que tienen unas necesidades educativas especiales? Una vez identificadas las necesidades especiales que tiene un estudiante, derivadas de deficiencias físicas, mentales, intelectuales o sensoriales, e incluso de definir unas recomendaciones de adaptación, queda llevar a cabo dichas soluciones en el aula. La reflexión del docente sobre la metodología y sistema de evaluación de la asignatura que imparte facilita esta tarea. En este caso, al hilo de una reflexión conjunta sobre la asignatura de Trabajo de Fin de Grado, comentaremos las adaptaciones que se han realizado para superar las dificultades académicas derivadas de las mencionadas deficiencias
 
Can we adapt our teaching to those who have special educational needs? Should we? Those educational needs may be due to physical, mental, intellectual or sensory impairments. Once we have identified special needs that a student has, and even after defining adaptation recommendations, it remains to implement such recommendations in the classroom. The consideration of the teacher on the methodology and the evaluation system of the subject that she gives facilitates this task. In this paper, in connection with the end of degree project we will comment on the adaptations that have been made to overcome the academic difficulties linked to those deficiencies
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/15673
Fuente
Docencia y Derecho 11, 1-17 (2017)
Versión del Editor
https://journals.uco.es/dyd/issue/archive
Collections
  • Docencia y Derecho. N. 11 (2017)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital