• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 11 (2017)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 11 (2017)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Los beneficios de la acción tutorial en los estudiantes universitarios con síndrome de Asperger

Thumbnail
View/Open
117-615-1-PB.pdf (431.7Kb)
Author
Sánchez-Rubio, Ana
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2017
Subject
Acción tutorial
Síndrome de Asperger
Actuaciones de apoyo
Universidad inclusiva
Tutorial sessions
Asperger’s syndrome
Support actions
Inclusive University
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
El número de estudiantes universitarios aquejados de algún tipo de discapacidad ha aumentado notablemente en los últimos años. Sin duda, este es un hecho que refleja los esfuerzos de la Universidad por la inclusión de este colectivo que, hasta hace poco, ni siquiera se planteaba la opción de tener una titulación superior. No obstante, pese a la laudable labor de las universidades españolas en esta dirección, aún queda mucho por hacer. Este trabajo tiene como propósito destacar la suma importancia que tiene la acción tutorial para conseguir una integración plena del estudiante discapacitado y, particularmente, de la discapacidad conocida como síndrome de Asperger
 
The number of university students with disabilities has increased markedly in recent years. Undoubtedly, this is a fact that demonstrates the efforts of the University for the inclusion of this population, which some years ago did not think about having a degree. However, in spite of the praiseworthy job of Spanish Universities in this direction, much still remains to be done. This paper aims to emphasize the great importance that has the tutorial sessions in order to achieve a complete integration of the student with disabilities in the University and, particularly, of the students with Asperger’s syndrome
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/15674
Fuente
Docencia y Derecho 11, 1-13 (2017)
Versión del Editor
https://journals.uco.es/dyd/issue/archive
Collections
  • Docencia y Derecho. N. 11 (2017)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital