• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Alfinge. Revista de Filología
  • Alfinge. N. 29 (2017)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Alfinge. Revista de Filología
  • Alfinge. N. 29 (2017)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Richard I de Inglaterra el rey “troubadour” y la recepción de sus poemas

Richard I of England, the “trobadour” king and the reception of his poems

Thumbnail
View/Open
alfinge_29_2.pdf (429.9Kb)
Author
García Calderón, Ángeles
Publisher
UCOPress
Date
2017
Subject
Historia medieval
“Trobadours”
Recepción
Traducción poética
Medieval history
Reception
Poetic translation
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Trabajo que versa sobre la poesía de los trovadores occitanos y lo que supusieron en la historia de la poesía francesa, así como los géneros poéticos de sus composiciones. Una vez diseccionado este apartado se analiza la figura del rey Ricardo I de Inglaterra, como hombre guerrero de su tiempo, como poeta, incluido entre los “troubadours” provenzales y la leyenda que ha generado tras su muerte. En este breve análisis de la figura del rey trovador, estudiaremos cómo se ha percibido y valorado la obra en el transcurso de la historia, partiendo de la opinión de cualificados filólogos y romanistas en los siglos XVIII y XIX, aportando cada uno su particular visión, influenciada lógicamente por las normas estéticas y el contexto social de su época. Se incluyen los dos textos poéticos que se conocen de él, con su correspondiente traducción española.
 
This paper examines the poetry of the Occitan troubadours and their contribution to the history of French poetry, as well as the poetic genres of their compositions. Following this section, we explore the figure of King Richard I of England as a warrior of his time, as a poet among the Provençal troubadours, and the legend that arose after his death. In this brief analysis of the figure of the king troubadour, we study how his work has been perceived and valued over the course of history based on the opinion of qualified linguists and Romance philologists in the eighteenth and nineteenth centuries, each of which contributed their own vision, which was clearly influenced by the aesthetic norms and the social context of their time. The two poems attributed to King Richard I with their corresponding Spanish translation are provided.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/16040
Fuente
Alfinge 29, 27-81 (2017)
Versión del Editor
https://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/alfinge/index
Collections
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • DTILRESD-Artículos, capítulos...
  • Alfinge. N. 29 (2017)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital