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dc.contributor.authorViñas del Palacio, Yolanda
dc.date.accessioned2018-04-18T11:03:05Z
dc.date.available2018-04-18T11:03:05Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1699-4949
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10396/16455
dc.description.abstractPartiendo del psicoanálisis y de la filosofía, este trabajo retoma la oposición entre piedad mercenaria y amor puro para abrir otros cauces a la lectura de Fénelon. En pleno auge de la ciencia, cuyo fin, así como el del “yo”, se encarga de anunciar, su obra surge como espacio de vacío y muerte, de desprendimiento y pérdida.es_ES
dc.description.abstractWorking from psychoanalysis and philosophy, this article takes up the opposition between mercenary and pure love in order to open up new paths to the reading of Fénelon. At a time when science was at its peak, his works announced its end, as well as that of the ego, and emerged as a space of emptiness and death, of detachment and loss.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isofraes_ES
dc.publisherUCOPresses_ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/es_ES
dc.sourceÇédille 1, 93-102 (2005)es_ES
dc.subjectFénelon, François de Salignac de La Mothe 1651-1715es_ES
dc.subjectEscritoreses_ES
dc.subjectTeólogoses_ES
dc.titleAu commencement était le désir: Fénelon ou le parcours du corps perdues_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherversionhttp://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/cedes_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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