• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 12 (2018)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 12 (2018)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El método del caso aplicado a la enseñanza del Derecho Romano

Thumbnail
View/Open
docencia_y_derecho_12_1.pdf (398.2Kb)
Author
López Güeto, Aurora
Publisher
UCOPress
Date
2018
Subject
Método del caso
Derecho Romano
Case
Roman Law
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Este trabajo tiene como finalidad analizar el proceso de enseñanza y aprendizaje mediante el análisis de casos prácticos. Se ha llevado a cabo con alumnos de primer curso del Doble Grado en Derecho-Gestión y Administración Pública (en adelante, Derecho-GAP), en la asignatura Instituciones de Derecho Romano, durante el segundo cuatrimestre del primer año (2016-2017). El método del caso contribuye notablemente a que los propios estudiantes se planteen preguntas y sus posibles soluciones, discutiendo las diferentes posibilidades que otorga el ordenamiento jurídico para una determinada controversia. Precisamente por la lectura y por el análisis exhaustivo de los casos planteados, fomentamos el pensamiento lógico y la actitud crítica y el uso de un lenguaje técnico-jurídico.
 
The purpose of this paper is to analyze the teaching and learning process in first-year students of the Double Degree in Law and Management and Public Administration (hereinafter, Law-MPA) during the second semester of the 2016-2017 academic year. The teaching process focuses on the analysis of self-prepared practical cases by the teacher to address the study of the subject Roman Law Institutions. The case method helps on a significant way to the students to raise questions and try to find their possible solutions or answers on their own, discussing the different possibilities granted by the legal system for a given controversy. Precisely for the reading and for the exhaustive analysis of the presented cases, we promote the logical thought and the critical attitude and the use of a technical-juridical language.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/17816
Fuente
Docencia y Derecho 12, 1-14 (2018)
Versión del Editor
http://www.uco.es/docencia_derecho/index.php/reduca
Collections
  • Docencia y Derecho. N. 12 (2018)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital