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dc.contributor.authorRodríguez Crespo, María José
dc.date.accessioned2019-11-13T16:49:01Z
dc.date.available2019-11-13T16:49:01Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2530-7142
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10396/19101
dc.description.abstractThe economic impact of collaborative consumption on tourism markets is accompanied by a transformation of work that positions it as a potential source of employment in the coming years. The extension of this business model in the tourism sector will undoubtedly affect all the activities that fall within it: hospitality, collective catering, travel agencies, leisure activities, etc. We will analyze in our study the keys of this new business model and the implications that must have in the employment in the tourism sector, as well as the challenges that the workers must face in order to be able to choose to be inserted in a labour market Characterized by its flexibility and the demand for new skills and professional profiles.es_ES
dc.description.abstractLa incidencia económica del consumo colaborativo en los mercados turísticos viene acompañada por una transformación del trabajo que lo posiciona como una fuente potencial de empleo en los próximos años. La extensión de este modelo de negocio en el sector turístico afectará sin duda a todas las actividades que se engloban dentro del mismo: hostelería, restauración colectiva, agencias de viajes, actividades de ocio, etc. Analizaremos en nuestro estudio las claves de este nuevo modelo de negocio y de las implicaciones que habrá de tener en el empleo en el sector de turismo, así como los desafíos a los que los trabajadores deberán afrontar para poder optar para insertarse en un mercado laboral caracterizado por su flexibilidad y por la exigencia de nuevas competencias y perfiles profesionales.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUCOPresses_ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/es_ES
dc.sourceRIDETUR. Revista Internacional de Derecho del Turismo 3(1), 3-15 (2019)es_ES
dc.subjectEmpleoes_ES
dc.subjectEconomía colaborativaes_ES
dc.subjectTurismo colaborativoes_ES
dc.subjectEmploymentes_ES
dc.subjectCollaborative economyes_ES
dc.subjectCollaborative tourismes_ES
dc.titleEl impacto y los efectos la economía colaborativa y de plataformas en el empleo del sector turísticoes_ES
dc.title.alternativeEffects of the collaborative economy and of platforms in the employment of the tourism sectores_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherversionhttp://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/ridetur/indexes_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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