• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • ED.UCO: revista de investigación educativa
  • ED.UCO. N. 01 (2004)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • ED.UCO: revista de investigación educativa
  • ED.UCO. N. 01 (2004)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La narrativa breve. Desarrollo de una experiencia sobre: "El cuento, el relato y la leyenda"

Thumbnail
View/Open
ED.UCO 1.14.pdf (5.600Mb)
Author
García Ballesteros, Juan
Publisher
Universidad de Córdoba, Servicio de Publicaciones
Date
2004
Subject
Crítica literaria
Cuentos
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
¿Es posible una alternativa al libro de texto en Enseñanza Secundaria Obligatoria? El autor pretende plantear que desde la Lingüística del texto se pueden elaborar una serie de unidades didácticas que abarquen toda la etapa. Las bases de este modelo didáctico son conceptos como: constructivismo, aprendizaje significativo, evaluación formativa, competencia comunicativa, adecuación, coherencia y cohesión, texto y contexto, gramática del texto y trabajo en grupo (interacción). El objetivo final de esta propuesta seria dotar al alumnado de las necesarias habilidades lingüísticas para que sea capaz de desenvolverse de forma adecuada y satisfactoria en diferentes contextos y situaciones de comunicación
 
ls it possible an alternativa lo the coursebook in Compulsory Secondary Education? The author tries to prove that, from the Textual linguistics, a series of teaching units which cover the whole stage can be drawn up. The basis for this didactic model are concepts such as: constructivism, significant learning, formative assessment, communicative competence, adaptation, coherence and cohesion, text and context, textual grammar and group work (interaction). The final objective of this project would be to provide the students with the necessary linguistic skills so that they can be able, in an accurate and satisfactory way, to cope with different contexts and commumcative situations
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/19535
Fuente
ED.UCO (1), 226-255 (2004)
Collections
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • ED.UCO. N. 01 (2004)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital