• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • International Journal for 21st Century Education
  • IJ21CE. Vol. 05 N. 01 (2018)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • International Journal for 21st Century Education
  • IJ21CE. Vol. 05 N. 01 (2018)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La modelización como enfoque didáctico y de investigación en torno a la educación científica

The modelling in science as a strategy of research and teaching intervention

Thumbnail
View/Open
ij21ce_5_1_1.pdf (7.841Mb)
Author
Oliva Martínez, José María
Aragón Méndez, María del Mar
Jiménez-Tenorio, Natalia
Aragón, Lourdes
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2018
Subject
Modelos
Modelización
Estrategias didácticas
Estrategia de investigación
Línea de investigación
Models
Modelling
Didactics strategies
Research strategy
Line of investigation
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
En este artículo se analizan, en primer lugar, algunas de las principales bases teóricas sobre las que se sustentan los enfoques de enseñanza de las ciencias centrados en los modelos, desde tres planos distintos: el epistemológico, el cognitivo y el didáctico. A partir de dichas bases, se caracterizan, en segundo lugar, los enfoques de enseñanza mediante modelización, los cuales vienen convirtiéndose hoy día en referentes importantes en la enseñanza de las ciencias, tanto desde el punto de vista del desarrollo de nuevas estrategias didácticas, como desde la perspectiva de líneas de investigación emergentes en didáctica de las ciencias.
 
This article analyses in the first place, some of the main theoretical bases on which, approaches of science teaching focused models, are sustained. These theoretical bases are considered from three different dimensions: epistemological, psychological and educational. From these bases, secondly, teaching approaches by modelling, which are becoming today in important reference in science teaching, are characterized not only as the point of view of the development of new didactic strategies, but also the perspective of emerging research lines in science education.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/20057
Fuente
International Journal for 21st Century Education 5(1), 3-18 (2018)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/ij21ce/index
Collections
  • IJ21CE. Vol. 05 N. 01 (2018)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital