Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 11
¿Conocen nuestros alumnos el origen de los alimentos vegetales que consumimos?
(Grupo de Didáctica de la Geografía de la Asociación de Geógrafos Españoles, 2014)
Paisajes animados
(Grupo de Didáctica de la Geografía de la Asociación de Geógrafos Españoles, 2014)
Lucatrails. Senderos patrimoniales guiados
(Grupo de Didáctica de la Geografía de la Asociación de Geógrafos Españoles, 2014)
Google Earth (TM) como herramienta para formadores en la preparación de itinerarios didácticos
(Grupo de Didáctica de la Geografía de la Asociación de Geógrafos Españoles, 2014)
Key Aspects of Adolescents’ Environmental Attitudes with a View to Transformative Education
(MDPI, 2022)
The aim of this study is to gauge the environmental attitudes of adolescents in order to improve environmental education plans. To this end, the Attitudes Towards the Environment validated survey was applied to 346 adolescents ...
Contar las Ciencias: una práctica interdisciplinar en la formación inicial del profesorado en Educación Primaria Bilingüe
(Editorial Universidad de Granada, 2022)
En este trabajo se muestra el reto que supone formar al futuro profesorado en ciencias en una lengua extranjera, a partir de un recurso que fomenta la creatividad, la motivación, así como el trabajo cooperativo y participativo. ...
El uso de los itinerarios didácticos (SIG) en la educación ambiental
(Universitat Autònoma de Barcelona, 2019)
Los sistemas de información geográfica (sig) suponen una ventana al pasado, presente y
futuro del territorio, facilitando el acceso a información relativa a aspectos naturales, sociales y culturales,
de tal manera que ...
Are Pre-Service Teachers Able to Answer Children’s Questions About The Natural Sciences? The Characterization of Questions by Children and Students of the Early Childhood Education Degree
(Ekip Buro Makineleri A.S., 2022)
One of the main objectives of science education is to produce students and, in general, a society that is scientifically literate. To achieve this objective, teachers across the different educational stages must work on ...
Integrating women scientists into the pre-school education degree curriculum
(Taylor & Francis, 2023)
An educational innovation experience developed as part of the curriculum for the Early Childhood Education degree is presented within the framework of the scientific dissemination project entitled ‘INFA-CIENCIA: From the ...
Overview of the implementation of a 30-year programme on environmental and sustainability education in Spain
(Taylor & Francis, 2023)
Over the past 30 years, ‘Aldea’ (global village), the Education for Environmental and Sustainability (ESE) School Programme has been implemented in over one thousand public schools in Andalusia, Southern
Spain. The present ...