• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • SERIARTE. Revista científica de series televisivas y arte audiovisual
  • Seriarte. Vol. 01 (2022)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • SERIARTE. Revista científica de series televisivas y arte audiovisual
  • Seriarte. Vol. 01 (2022)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hayao Miyazaki y su producción para televisión: antecedentes y estilo

Hayao Miyazaki and his television production: background and style

Thumbnail
View/Open
Seriarte_1_5.pdf (585.2Kb)
Author
Gil Escudier, Elena
Publisher
UCOPress
Date
2022
Subject
Miyazaki
Anime
Televisión
Animación
Ghibli
Japón
Animation
Japan
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
La producción de Hayao Miyazaki es extensa y abarca desde obras para televisión, pasando por videoclips, hasta su enorme aportación al mundo cinematográfico. A lo largo de su filmografía, se aprecian una serie de características que definen sus obras: reiteración de temáticas, personajes de gran profundidad psicológica, ausencia de personajes malvados, y un sinfín de particularidades que hacen único el estilo del director japonés. No obstante, en el presente artículo, nos proponemos rastrear la aparición de algunos de sus sellos más importantes en producciones anteriores a su universo fílmico y detectar en qué medida ha podido evolucionar la poética miyazakiana posteriormente. Para ello, resulta indispensable diferenciar entre el anime para televisión y la obra de anime cinematográfica y la posición del autor respecto a esta disyuntiva. Asimismo, nos centraremos en su producción televisiva y destacaremos aquellos sellos del autor que consideramos se reiteran tanto en las obras para televisión como para cine, a fin de establecer una relación entre ambas
 
Hayao Miyazaki’s production is extensive and ranges from works for television, through video clips, to his enormous contribution to the cinematographic world. Throughout his filmography, a series of characteristics that define his works are appreciated: reiteration of themes, characters of great psychological depth, absence of evil characters, and a bast number of peculiarities that make the style of the Japanese director unique. However, in this article, we intend to trace the appearance of some of his most important hallmarks in productions prior to his film universe and to detect to what extent Miyazakian poetry has been able to evolve later. For this, it is essential to differentiate between television anime and cinematographic anime work and the author’s position regarding this dilemma. Likewise, we will focus on his television production and highlight those hallmarks of the author that we consider to be repeated both in works for television and for cinema, in order to establish a relationship between them
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/24532
Fuente
Seriarte 1, 72-89 (2022)
Versión del Editor
https://journals.uco.es/index.php/seriarte
Collections
  • Seriarte. Vol. 01 (2022)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital