• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Revista de innovación y buenas prácticas docentes
  • Revista de innovación y buenas prácticas docentes. Vol. 10, n. 02 (2021)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Revista de innovación y buenas prácticas docentes
  • Revista de innovación y buenas prácticas docentes. Vol. 10, n. 02 (2021)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Una mirada colectiva a los paisajes comunes del COVID-19. Contexto y desarrollo de un proyecto docente basado en fotografía participativa

A collective look at the common landscapes of COVID-19. Context and development of a teaching project based on participatory photography

Thumbnail
View/Open
ibod_10_2_7.pdf (1.752Mb)
Author
Oliver-Torelló, Juan Carlos
Mulet-Gutiérrez, María José
Sebastián-Sebastián, María
Ramis Puig-Grós, Andree
Román-Quetglas, Julia
Publisher
UCOPress
Date
2021
Subject
Fotografía
Paisaje
Proyecto docente
Participación ciudadana
Patrimonio cultural
Photography
Landscape
Educational project
Cultural heritage
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
El propósito de este texto es contextualizar, analizar y difundir el transcurso y los resultados de un proyecto de innovación docente en enseñanza universitaria que se inició en el contexto de transformación del paisaje urbano en marzo de 2020. Indicamos algunos aspectos históricos y conceptuales relacionados con la incidencia de acciones fotográficas colectivas o de participación ciudadana en ámbito internacional, especificando en proyectos orientados a acciones docentes, y concretamos en el uso de metodologías derivadas de la fotografía repetida o refotografía para la interpretación activa del patrimonio cultural. Explicamos las principales fortalezas y debilidades del proyecto junto a las recientes conclusiones que se pueden obtener para su puesta en práctica en posteriores ocasiones, entre otras, la necesidad de promover la implicación del alumnado en la producción de imágenes que permitan un análisis crítico e inciten a la problematización de factores socioculturales, artísticos, patrimoniales.
 
The purpose of this text is to contextualize, analyze and disseminate the results of a teaching innovation project in higher education that began in the context of transformation of the Spanish urban landscape in March 2020. We will begin by indicating some historical and conceptual aspects about the incidence of collective photographic actions or citizen participation in the international arena, specifying in projects aimed at teaching actions, and we will continue to specify the incidence of methodologies derived from repeated photography or re-photography for the active interpretation of cultural heritage. We will explain the main strengths and weaknesses of the project together with the recent conclusions that can be obtained for its implementation on subsequent occasions, among others, the need to promote the involvement of students in the production of images that allow critical analysis and encourage the problematization of sociocultural, artistic, patrimonial factors.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/25460
Fuente
Revista de Innovación y Buenas Prácticas Docentes, 10(2), 82-100
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/ripadoc/index
Collections
  • Revista de innovación y buenas prácticas docentes. Vol. 10, n. 02 (2021)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital