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dc.contributor.authorZakharova, Ganna
dc.date.accessioned2023-09-11T12:02:09Z
dc.date.available2023-09-11T12:02:09Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2660-9320
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10396/25908
dc.description.abstractThe persuasive influence of tourism promotional materials is very much experienced today. To gain the attention of viewers, the travel companies choose various techniques in their digital texts. Non-linguistic elements play an important role in tourism discourse; they hold a persuasive function. Pictures are essential elements for attraction and seduction; they are the trigger elements to tourists. There exist different visual techniques in tourism marketing to engage and convince potential tourists to book a tourism product. The present article discusses visual solutions for tourism websites to allure potential tourists. The paper reviews the influential elements of persuasive web tourism marketing pictures. These components provide useful information, create additional experiences in the viewers and help them finalize their decisions. The article highlights how these components as persuasive strategies of tourism promotional materials can influence the decisions of tourism websites’ users. The result section provides the real examples of deployment of the mentioned techniques to convince the audience by the website of “Karpaty” resort (Ukraine). All these techniques are worth attention as they play a decisive role in the promotion of tourism services. The data collection of this study will provide updated information in relation to the rhetoric of tourism.es_ES
dc.description.abstractHoy en día, los materiales de promoción turística tienen mucha influencia persuasiva. Para atraer la atención de los turistas, comercializadores seleccionan numerosas técnicas en sus textos digitales. Existen diferentes componentes no verbales en el marketing turístico para involucrar y convencer a los turistas potenciales de que compren un producto turístico. La selección de contenido no verbal es fundamental, ya que ayuda a finalizar las decisiones de los turistas. El presente artículo examina los componentes visuales utilizados para ganar turistas potenciales. El artículo destaca cómo estos elementos persuasivos de los materiales promocionales del turismo pueden influir en las decisiones de comprar los productos turísticos. El estudio proporciona los ejemplos reales del despliegue de elementos visuales para convencer a los usuarios de la web del sanatorio “Karpaty” (Ucrania). Estas técnicas visuales juegan un papel importante en la promoción de los servicios turísticos. Debido a esto, la colección de datos de este estudio proporcionará información actualizada en relación a la retórica del discurso del turismo.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUCOPresses_ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/es_ES
dc.sourceRevista Internacional de Turismo, Empresa y Territorio (RITUREM) 7(1), 17-37 (2023)es_ES
dc.subjectTourism discoursees_ES
dc.subjectTourism promotiones_ES
dc.subjectPersuasive discoursees_ES
dc.subjectPersuasive pictureses_ES
dc.subjectInfluential images in marketinges_ES
dc.subjectDiscurso turísticoes_ES
dc.subjectPromoción turísticaes_ES
dc.subjectDiscurso persuasivoes_ES
dc.subjectComponentes no verbales persuasivoses_ES
dc.subjectImágenes influyentes en marketinges_ES
dc.titleRhetoric and marketing in tourism websites through visual figureses_ES
dc.title.alternativeLa retórica y el marketing en los sitios web de turismo a través de elementos visualeses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherversionhttp://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/riturem/indexes_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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