• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Visual Thinking en una metodología activa de enseñanza-aprendizaje universitaria visual

Visual Thinking in an active university teaching-learning methodology

Thumbnail
View/Open
2022_Gutiérrez_Corpas_Ramírez.pdf (776.4Kb)
Author
Gutiérrez-Arenas, M. Pilar
Corpas Reina, M. del Carmen
Ramírez García, Antonia
Publisher
Common Ground Publishing
Date
2022
Subject
Visual Thinking
University
Educational innovation
Teaching Methodologies
Active learning
Collaborative learning
Higher Education
Visual Thinking
Universidad
Innovación educativa
Metodologías de enseñanza
Aprendizaje activo
Aprendizaje colaborativo
Educación superior
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
The Knowledge Society is characterised by continuous contact with information of a markedly visual nature. It is not strange, therefore, to implement a methodology based on the image, Visual Thinking, in the university classroom. The methodology used is quantitative in nature. We present the results of the application of this tool to 401 students of three degrees of the University of Cordoba, who express a high level of satisfaction with the experience and improvements in the learning of the subjects. Visual Thinking is considered a tool that favours student involvement through the use of images.
 
La Sociedad del Conocimiento se caracteriza por un continuo contacto con una información de marcado carácter visual. No resulta extraño, pues, implementar en el aula universitaria una metodología basada en la imagen, el Visual Thinking. La metodología utilizada es de naturaleza cuantitativa. Se presentan los resultados de la aplicación de esta herramienta a 401 estudiantes de tres titulaciones de la Universidad de Córdoba, que manifiestan un alto nivel de satisfacción con la experiencia y mejoras en el aprendizaje de las asignaturas. El Visual Thinking se considera una herramienta que favorece la implicación del estudiantado a partir del uso de imágenes.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/26293
Fuente
HUMAN Review, pp. 2 - 16 (2022)
Versión del Editor
https://doi.org/10.37467/revhuman.v11.4090
Collections
  • DEduc-Artículos, capítulos, libros...
  • Artículos, capítulos, libros...UCO

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital