• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Esferas Literarias. Revista de Literatura
  • Esferas literarias. N. 06 (2023)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Esferas Literarias. Revista de Literatura
  • Esferas literarias. N. 06 (2023)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Female Warriors, social injustice and the transformational force of anger in Jaye Wells’ Sabina Kane series

Mujeres guerreras, justicia social y la potencia transformadora de la ira en la serie Sabina Kane de la autora Jaye Wells

Thumbnail
View/Open
Esferasliterarias_6_3.pdf (278.9Kb)
Author
Golubov, Nattie
Publisher
UCOPress
Date
2023
Subject
Urban fantasy
Anger
Social justice
Romance heroines
Fantasía urbana
Ira
Justicia social
Heroínas románticas
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Urban fantasy heroines tend to be highly trained supernatural or magical beings who unapologetically use violence to achieve their goals. Their stories, often plotted as revenge narratives, are in many cases driven by anger, a key force of good in the quest for justice. Heroines are transformed into protectors when their personal trajectories, often motivated by complicated family bonds, become entangled with the fate of specific cities. Rereading Jaye Wells’ Sabina Kane series in the context of recent feminist reinterpretations of women’s anger, I will argue that anger is a source of social responsibility, thus resolving the apparent contradiction between caring and violence, and can become a legitimate affect in romance fiction. I will explain how, in Wells series, the female questor achieves the transition from lone wolf to caring warrior without sacrificing her capacity to expertly wield extreme violence or deny her rage.
 
Las heroínas de la fantasía urbana suelen ser seres sobrenaturales o mágicos altamente entrenados que desvergonzadamente ejercen la violencia para conseguir sus objetivos. Sus historias, con frecuencia organizadas como narrativas de venganza, están en muchos casos motivadas por la ira, una fuerza clave del bien en su búsqueda de justicia. Las heroínas se transforman en protectoras cuando sus trayectorias personales, frecuentemente complicadas por los lazos de parentesco, se entrelazan con el destino de ciudades particulares. A partir de la relectura de la serie de Sabina Kane de la autora Jaye Wells en el contexto de las recientes reinterpretaciones de la ira de las mujeres, argumento que la rabia es una fuente de responsabilidad social, resolviendo así la aparente contradicción entre el cuidado y la violencia, y puede integrarse en la novela romántica como un afecto legítimo. Explicaré cómo, en la serie de Wells , la guerrera transita de la soledad a la solidaridad sin sacrificar su capacidad para ejercer la violencia extrema o negar su ira.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/28373
Fuente
Esferas Literarias 6, 21-37 (2023)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/Esferas/index
Collections
  • Esferas literarias. N. 06 (2023)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital