• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 13, n. 01 (2024)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 13, n. 01 (2024)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uso de tecnología y la implementación del Blended Learning en la Enseñanza de Inglés

Use of Technology and Implementation of Blended Learning in English Language Teaching

Thumbnail
View/Open
Edmetic_01_07.pdf (581.6Kb)
Author
Luis Ovalles, Yuliana Maria
Lopez Perez, Maria Magdalena
Publisher
UCOPress
Date
2024
Subject
Blended Learning
Autoeficacia Computacional
Uso de TIC
Bienestar Académico
Autorregulación del Aprendizaje
Aprendizaje Invertido
Autoeficacia Académica
Blended Learning
Computational Self-Efficacy
Use of ICT
Academic Well-Being
Learning Self-Regulation
Flipped Learning
Academic Self-Efficacy
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Este estudio investigó cómo las modalidades de enseñanza (Blended Learning, Virtual y Presencial) afectan variables educativas en estudiantes de medicina en un curso de inglés técnico. Se evaluaron seis dimensiones: Autoeficacia Computacional, Autoeficacia y Uso de TIC, Bienestar en el Contexto Académico, Autorregulación del Aprendizaje, Percepción del Aprendizaje Invertido y Autoeficacia para el Afrontamiento Académico. Utilizando un enfoque cuantitativo, se administraron cuestionarios a 75 estudiantes divididos en tres grupos (n= 25). Los análisis descriptivos y pruebas de Kruskal-Wallis se emplearon para comparar las modalidades. Los resultados mostraron que no hubo diferencias significativas en Autoeficacia Computacional, Autoeficacia y Uso de TIC, Bienestar Académico y Percepción del Aprendizaje Invertido (p > 0.05). Sin embargo, se encontraron diferencias significativas en Autorregulación del Aprendizaje (p < 0.05, d = 0.4) y Autoeficacia para el Afrontamiento Académico (p < 0.05, d = 0.5), con puntuaciones más altas en el grupo Blended. Estos resultados sugieren que, aunque la modalidad de enseñanza no afecta algunas variables, influye en la autorregulación y la autoeficacia para afrontar desafíos académicos. La modalidad Blended puede proporcionar un entorno más favorable para desarrollar habilidades de afrontamiento académico.
 
This study investigated how teaching modalities (Blended Learning, Virtual, and Face-to-Face) affect educational variables in medical students enrolled in a technical English course. Six dimensions were evaluated: Computational Self-Efficacy, Self-Efficacyand Use of ICT, Academic Well-Being, Learning Self-Regulation, Perception of Flipped Learning, and Academic Coping Self-Efficacy. Using a quantitative approach, questionnaires were administered to 75 students divided into three groups of 25. Descriptive analyses and Kruskal-Wallis tests were employed to compare the modalities. The results showed no significant differences in Computational Self-Efficacy, Self-Efficacy and Use of ICT, Academic Well-Being, and Perception of Flipped Learning (p > 0.05). However, significant differences were found in Learning Self-Regulation (p < 0.05, d = 0.4) and Academic Coping Self-Efficacy (p < 0.05, d = 0.5), with higher scores in the Blended group. These findings suggest that while the teaching modality does notaffect some variables, it influences self-regulation and coping self-efficacy in academic challenges. The Blended modality may provide a more favorable environment for developing academic coping skills.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/29543
Fuente
Edmetic, Vol. 13 N. 01, art.7 (2024)
Versión del Editor
https://journals.uco.es/edmetic/index
Collections
  • Edmetic. Vol. 13, n. 01 (2024)

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Hacia un cambio en la metodología docente: una reflexión desde la práctica 

    Luque Sánchez, Ángela de; Ontoria Peña, Antonio (Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2003)
    The purpose of this work is the description of a university experience on education about the student-centered learning with a participative methodology, based on individual and groupal selfresponsability and selfregulation. ...
  • Aprendizaje centrado en el alumno (ACA). Nueva mentalidad docente en la Convergencia Europea 

    Ontoria Peña, Antonio (Universidad de Córdoba, Servicio de Publicaciones, 2004)
    Nuestro objetivo es reflexionar sobre la interpretación que la convergencia europea hace del nuevo modelo docente "Aprendizaje Centrado en el Alumno"(ACA). Contextualizamos el trabajo con una alusión a la creación del ...
  • Hyperparameter optimization in machine learning models: an approach based on evolutionary computation 

    Moya Martín-Castaño, Antonio Rafael (Universidad de Córdoba, UCOPress, 2024)
    Los conceptos de Inteligencia Artificial (Artificial Intelligence - AI) y Aprendizaje Automático (Machine Learning - ML) han despertado gran interés en los últimos años. El avance de la tecnología permite que cada vez haya ...

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital