Show simple item record

dc.contributor.authorRecio Ruiz, Elena
dc.date.accessioned2025-02-07T17:17:53Z
dc.date.available2025-02-07T17:17:53Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.issn2659-4281
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10396/32400
dc.description.abstractMotherhood has traditionally been depictedas the greatest formof loveand compassionin our society, and it was believed that maternity wasthe ultimate step a woman couldtake to accomplish a fulfilled womanhood. Maternity is supposed to become a source of happiness for the mother, who sacrifices her own identity in the name of motherhood. Nonetheless, forthe biological phenomenon of becoming pregnant and a mother,society has set high-standardexpectations,categorising women either as‘good mothers’or ‘bad mothers’,depending onwhetherthey can fulfil unrealistic goals.This paper analyses the complexity of subversive mother characters in Elena Ferrante’s saga The Neapolitan Quartet, examining the monsterisation female characters undergo when they do not conform to conventions.es_ES
dc.description.abstractEn nuestra sociedad, la maternidad se ha concebido tradicionalmente como la mayor forma de amor y compasión, hasta el punto de considerarla como el último paso que una mujer debía dar para ser una ‘mujer completa’. Se supone que la maternidad brinda una felicidad total a la madre, quien pierde su identidad a causa de la misma, ya que su rol como madrees el que predomina a ojos de la sociedad. No obstante, ante el fenómeno biológico del embarazo y de convertirse en madre, la sociedad asume unas expectativas irreales que terminan categorizando a las mujeres como ‘buenas madres’ o ‘malas madres’. Este ensayo analiza la complejidad de personajes madre subversivos en la saga Dos amigas de Elena Ferrante y examina cómo los personajes mujer son representados como monstruos cuando no cumplen con lo establecido.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUCOPresses_ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceEsferas Literarias, 7 (2024), pp. 21-39es_ES
dc.subjectBad motheres_ES
dc.subjectMatrophobiaes_ES
dc.subjectAbjectes_ES
dc.subjectMonsteres_ES
dc.subjectPatriarchyes_ES
dc.subjectMala madrees_ES
dc.subjectMatrofobiaes_ES
dc.subjectAbyectoes_ES
dc.subjectMonstruoes_ES
dc.subjectPatriarcadoes_ES
dc.titleA limping mother and a witch-whore: monstrous maternities in Elena Ferrante’s The neapolitan quartetes_ES
dc.title.alternativeUna madre coja y una bruja prostituta : maternidades monstruosas en The neapolitan quartet, de Elena Ferrantees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherversionhttps://journals.uco.es/index.php/Esferas/indexes_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record