Una docencia centrada en las competencias: experiencia de la asignatura “Oratoria y metodología jurídica” en los estudios de grado en Derecho
A learning focused on the competences: exchange of experiences about the subject “Rhetoric and legal methodology”in the degree of Law
Author
Sánchez Hidalgo, Adolfo Jorge
Publisher
Universitat de BarcelonaDate
2024Subject
RetóricaMetodología jurídica
Grado en Derecho
Competencias
Transversalidad
Rhetoric
Legal methodology
Degree in Law
Skills
Transversality
METS:
Mostrar el registro METSPREMIS:
Mostrar el registro PREMISMetadata
Show full item recordAbstract
La asignatura de Oratoria y Metodología jurídica se creó en 2010 con motivo de la implantación del Plan de Bolonia. El objetivo de la asignatura es proporcionar competencias transversales en la formación de los juristas como aprender a razonar y argumentar jurídicamente, así como aprender a dominar el lenguaje legal y las intervenciones en público. La finalidad del artículo es mostrar las razones y oportunidades para su inserción en los nuevos planes de estudios del Grado en Derecho, que serán introducidos por la LOSU. The subject of Rhetoric and Legal Methodology was created in two thousand ten because of the implementation of the Bologna Plan in Legal studies. The aim is to provide transversal skills in the training of all jurists: first, to know how to reason and argue legally; and second, to know how to use legal language and to present in public audiences. The object of this article is to show the reasons and opportunities for its insertion in the new programmes of the Law Degree, that will be introduced by the LOSU.