• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 24 (2024)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 24 (2024)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hacia la docencia del Derecho Romano del siglo XXI

Evolution of Roman Law education in the 21th century

Thumbnail
View/Open
Docencia y derecho 24_18.pdf (388.1Kb)
Author
Rojas Quintana, Gloria
Publisher
UCOPress
Date
2024
Subject
Innovación docente
Derecho Administrativo y Fiscal Romano
Derecho Romano
Podcast
Autonomía de aprendizaje
Educational innovation
Roman Law
Learning autonomy
Roman administrative and fiscal Law
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Ante la necesidad de adaptar la enseñanza jurídica a las demandas contemporáneas, se presenta el uso de píldoras informativas en formato podcast como metodología de innovación docente en la impartición de la asignatura de Derecho Romano en el ámbito universitario, concretamente sobre la materia administrativa y fiscal romana. El formato podcast permite una mayor autonomía y flexibilidad en el aprendizaje, al mismo tiempo que ofrece una herramienta para la comprensión de conceptos abstractos y favorece el desarrollo de habilidades concretas y la adquisición de herramientas pedagógicas basadas en los conceptos “Learning by doing” y “Lifelong Learning”.
 
In response to the evolving demands of modern legal education, this paper explores the integration of podcasts as an innovative teaching methodology within the Roman Law course, specifically focusing on Roman administrative and fiscal law in the university context. The podcast format fosters learner autonomy and flexibility, providing an effective medium for understanding complex and abstract concepts. Furthermore, it supports the development of practical skills and introduces pedagogical approaches grounded in the principles of “Learning by Doing” and “Lifelong Learning”.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/33369
Fuente
Docencia y derecho 24, 233-245 (2024)
Versión del Editor
https://journals.uco.es/dyd/issue/archive
Collections
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • DCJIHFD-Artículos, capítulos, libros...
  • Docencia y Derecho. N. 24 (2024)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital