• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Tesis Doctorales UCO
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Tesis Doctorales UCO
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digital Marketing Strategies and their Impact on Consumer Loyalty in the Fast-Food Industry: The Case of the United Arab Emirates

Estrategias de Marketing digital y su impacto en la lealtad del consumidor en la industria de comida rápida: El caso de los Emiratos Árabes Unidos

Thumbnail
View/Open
Embargado hasta 22/10/2027 (4.591Mb)
Author
Ali-Alsaadi, Ali Ahmed
Director/es
Santos Roldán, Luna
Cabeza Ramírez, L.Javier
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2025
Subject
Customer loyalty
Social media marketing
Fast-food industry
Lealtad del consumidor
Marketing de redes sociales
Industria de comida rápida
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
The fast-food industry in the UAE has rapidly expanded over the last few years. There is a growing demand for fast food in this part of the globe, and with the rise in demand for fast food, there has been a subsequent rise in the demand for quality food. The parameters for ensuring quality are vital for consideration on the part of fast-food businesses because it is only upon doing so, that customer satisfaction and loyalty can be ensured. This study undertakes an investigation using quantitative research to determine how customer loyalty is shaped in the fast-food industry with special reference to how social media marketing can be deployed to understand customer loyalty and preferences and cater to their increasing demands and needs for quality fast-food.
 
La industria de la comida rápida en los Emiratos Árabes Unidos ha experimentado una rápida expansión en los últimos años. La demanda de comida rápida en esta región del mundo ha ido en aumento y, junto con este crecimiento, también ha surgido una mayor exigencia por la calidad de los alimentos. Garantizar altos estándares de calidad es un aspecto clave para las empresas del sector, ya que solo a través de ello se puede asegurar la satisfacción del cliente y fomentar su lealtad. Este estudio lleva a cabo una investigación cuantitativa para analizar cómo se configura la lealtad del cliente en la industria de la comida rápida, con un enfoque especial en el papel del marketing en redes sociales. En particular, se examina cómo estas plataformas pueden utilizarse para comprender la lealtad y las preferencias de los consumidores, así como para responder de manera efectiva a su creciente demanda de productos de mayor calidad en el sector de la comida rápida.
 
Description
Embargado hasta 22/10/2027.
URI
http://hdl.handle.net/10396/33857
Collections
  • DEEIOOEEA-Tesis
  • Tesis Doctorales UCO

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital