• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Departamento de Psicología
  • DPsi-Artículos, capítulos, libros...
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Departamento de Psicología
  • DPsi-Artículos, capítulos, libros...
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The State, the self, and the willingness to co-exist: teachers’ perceptions of the other in Israel

El Estado, el yo y la voluntad de coexistir: percepciones de los profesores sobre el otro en Israel

Thumbnail
View/Open
the_state_the_self_and_the_willingness (465.4Kb)
Author
Arafat, Malaka
Ramírez García, Antonia
Maldonado, Miguel A.
Moyano, Manuel
Publisher
UCOPress
Date
2024
Subject
Coexistence
Stereotypes
Identity
Israel
Mutual perception
Convivencia
Estereotipos
Identidad
Israel
Percepción mutua
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
As a result of structured separation in everyday life, Israel’s Arab and Jewish youth rarely interact, which contributes to a deepening and mutual sense of distance, distrust, and racism. Teachers, as agents of social change, can lead educational processes to bridge the ideological distance between Arabs and Jews in Israel, and to create an environment of dialogue and acceptance. This study used a sample of 300 teachers (150 from the Jewish ethnic group and 150 from the Arab ethnic group) to explore their perceptions and attitudes. Findings revealed that, compared to their Jewish counterparts, Arab teachers perceive the state’s attitude toward them as more negative. We found that Arab teachers’ perception of citizen-state relations was higher than that of Jewish teachers; identity perception among Arab teachers was lower than Jewish teachers; and coexistence perception among Jewish teachers was higher than Arab teachers. These findings can be a base for intervention programs at national and local levels and encourage the adoption of multicultural strategies to integrate Israel’s Arab population as equal citizens through social and political motivations.
 
Como resultado de la separación estructurada en la vida cotidiana, los jóvenes árabes y judíos de Israel rara vez interactúan, lo que contribuye a profundizar un sentimiento mutuo de distancia, desconfianza y racismo. El profesorado, como agente del cambio social, puede liderar procesos educativos para salvar la distancia ideológica entre árabes y judíos en Israel y crear un entorno de diálogo y aceptación. En el presente estudio se utilizó una muestra de 300 miembros del profesorado (150 del grupo étnico judío y 150 del grupo étnico árabe) con el fin de explorar sus percepciones y actitudes. Los resultados revelaron que, en comparación con sus homólogos judíos, el profesorado árabe percibe la actitud del Estado hacia ellos como más negativa. Se descubrió que la percepción del profesorado árabe sobre las relaciones entre ciudadanos y Estado era superior a la del profesorado judío; la percepción de la identidad entre el profesorado árabe era inferior a la del profesorado judío; y la percepción de la coexistencia entre el profesorado judío era superior a la del profesorado árabe. Estos hallazgos pueden servir de base para programas de intervención a nivel nacional y local y fomentar la adopción de estrategias multiculturales para integrar a la población árabe de Israel como ciudadanos iguales a través de motivaciones sociales y políticas.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/33891
Fuente
Arafat, M., Ramírez-García, A., Maldonado, M. A., & Moyano, M. (2024). The State, the self, and the willingness to co-exist: teachers’ perceptions of the other in Israe. Psychology, Society & Education, 16(2), 52-61. https://doi.org/10.21071/psye.v16i2.17054
Versión del Editor
https://doi.org/10.21071/pse.v16i2.17054
Collections
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • DPsi-Artículos, capítulos, libros...

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital