• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Res Novae Cordubenses
  • Res Novae Cordubenses. N. 01 (2003)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Res Novae Cordubenses
  • Res Novae Cordubenses. N. 01 (2003)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Las Energías Renovables, la Ingeniería y el Medio Ambiente. Un enfoque interdisciplinar

Thumbnail
View/Open
Resnovae1_Pedros2.pdf (5.138Mb)
Author
Martínez-Jiménez, Pilar
Pedrós Pérez, Gerardo
Publisher
Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente
Date
2003
Subject
Interdisciplinarity
Renewable Energies
Engineering Training
Publicity
Education on the Environment
Energías renovables
Interdisciplinariedad
Publicidad
Formación Ingeniería
Educación ambiental
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
In this article we show an experience in the incorporation of a transversal and interdisciplinary approach for the training of engineers in the subject of Renewable Energies. The methodological aspects of the use of documentaries and publicity have been introduced as a tool for the engineering student to reflect on and be imbued with an environmental culture. There is a justificable need to incorporate the environmental aspect into degree courses and to modify the current study plans with the introduction of the enrinomentalization of the syllabus at all University levels. Subjects such as energy saving clean technologies, efficient production systems, the life cycle of products and the beneficial use of natural resources, among many other concepts, should be systematically included in the teaching programmes of the subjects at the School of Engineering.
 
En este artículo mostramos una experiencia de incorporación de un enfoque transversal e interdisciplinar en la formación de ingenieros dentro de la asignatura de Energías Renovables. Se introducen aspectos metodológicos del uso del documental y de la publicidad como herramienta para reflexionar e inculcar en el alumno de Ingeniería una cultura medioambiental. Queda justificada la necesidad de incorporar el aspecto ambiental en las titulaciones y de modificar los planes de estudio actuales, introduciendo la ambientalización curricular en todos los niveles de la Universidad. temas como el ahorro energético, las tecnologías limpias, los sistemas productivos eficientes, el ciclo de vida de los productos y el aprovechamiento de los recursos, entre otros muchos conceptos, deberían ser introducidos sistemáticamante en los programas docentes de las asignaturas de las Escuelas de Ingeniería.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/4897
Fuente
Res Novae Cordubenses (1), 271-293 (2003)
Collections
  • Res Novae Cordubenses. N. 01 (2003)
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • DFisA-Artículos, capítulos, libros...

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital