• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Res Novae Cordubenses
  • Res Novae Cordubenses. N. 03 (2005)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Res Novae Cordubenses
  • Res Novae Cordubenses. N. 03 (2005)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pensar con imágenes: una experiencia de "metaformación" en el aprendizaje

Thumbnail
View/Open
Resnovae3_Ontoria.pdf (7.159Mb)
Author
Ontoria Peña, Antonio
Luque Sánchez, Ángela de
Molina Rubio, Ana
Publisher
Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente
Date
2005
Subject
Cooperative learning
Creative thinking
Learning
Whole brain
To think with pictures
Conceptual maps
Participative methodology
Aprendizaje cooperativo
Pensar con imágenes
Mapas conceptuales
Pensamiento creativo
Mapas mentales
Aprendizaje
Cerebro total
Metodología participativa
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
From the concesion of the Nobel prize to Sperry, studies about the brain have acquired a predominant role in the present science. We explain three representative approaches the cerebral hemisphere (Sperry), the triple brain (MacLean) and the total brain (Herrmann). Our purpose is to analyze the repercussions of this research on the field of learning: styles of thinking and learning, to learn with all senses, the affectiveness a basic component, the positive atmosphere creation, ...through an experience. We show an experience about to "learn with pictures", sketches and simulations, to create teaching resources. One main conclusion is that who learns is the "whole person" and "to learn to think" means a possible change in learning and in methodological strategies.
 
Desde la concesión del Premio Nobel a Sperry, los estudios sobre el cerebro han adquirido un papel predominante en la ciencia actual. Partimos de tres enfoques representativos: hemisferios cerebrales (Sperry), triple cerebro (MacLean) y cerebro total (Herrman). Nuestro objetivo es analizar sus repercusiones en el aprendizaje: estilos de pensamiento y aprendizaje, aprender con todos los sentidos, la afectividad como componente básico, creación de clima positivo,...a través de una experiencia. Presentamos una experiencia sobre "aprender con todo el cerebro", basada en "pensar con imágenes", "sketches"/simulaciones, crear recursos docentes,... Una de las conclusiones principales es que quien aprende es la "persona total" y "aprender a pensar" representa un cambio posible en el aprendizaje y en la estrategia metodológica.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/5004
Fuente
Res Novae Cordubenses (3), 13-44 (2005)
Collections
  • Res Novae Cordubenses. N. 03 (2005)
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • DEduc-Artículos, capítulos...

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital