• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Res Novae Cordubenses
  • Res Novae Cordubenses. N. 03 (2005)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Res Novae Cordubenses
  • Res Novae Cordubenses. N. 03 (2005)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Análisis y evaluación de la acción tutorial en Enfermería: confirmación empírica de una sospecha

Thumbnail
View/Open
Resnovae3_Jimenez.pdf (8.769Mb)
Author
Jiménez Jiménez, C.
Publisher
Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente
Date
2005
Subject
Nursing School
Teaching University
Tutorial assessment instruments
Tutorials
Quality evaluation
Tutorías
Instrumentos de evaluación tutorial
Evaluación calidad
Diplomatura de Enfermería
Enseñanza Universitaria
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
The purpose of this work is contributing empirical evidence about the tutorial action in the Nursing School of The Cordoba University. Two samples (27 Professors and 103 students) performed both booklets collecting information on outstanding aspects within the tutorial field. The results confirm the preliminary hypothesis: the tutorial activities in the Nursing School are minimal. This opinion is equally unanimous both between Professors and students, although students' valuation probed to be more critical and negative. These and others findings are discussed and some proposal to improve evaluation strategies and practical activities within the tutorial field are formulated.
 
El propósito del presente trabajo es aportar evidencia empírica acerca de la acción tutorial en la E.U. de Enfermería de la Universidad de Córdoba. Dos muestras de sujetos (27 profesores 103 alumnos) han cumplimentado sendos protocolos donde se recoge información diferenciada para cada muestra acerca de aspectos relevantes en el ámbito de la tutoría. Los resultados han confirmado la hipótesis de partida, a saber, la sospecha de la praxis de la actividad tutorial en la E.U. de Enfermería está bajo mínimos. Esta opinión es igualmente unánime en el profesorado y alumnado, aunque este último se muestra mucho más crítico y negativo en sus valoraciones. Se discuten estos y otros resultados y se formulan propuestas para mejorar la evaluación y la praxis de la acción tutorial.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/5025
Fuente
Res Novae Cordubenses (3), 307-342 (2005)
Collections
  • Res Novae Cordubenses. N. 03 (2005)
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • DEnf-Artículos, capítulos...

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital