• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Ámbitos. Revista de estudios de ciencias sociales y humanidades
  • Ámbitos. N. 24 (2010)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Ámbitos. Revista de estudios de ciencias sociales y humanidades
  • Ámbitos. N. 24 (2010)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La locura seduce al arte

Seduces the art madness

Thumbnail
View/Open
Ambitos_n_24_7.pdf (201.9Kb)
Author
Melendo Cruz, Ana
Publisher
Asociación de Estudios de Ciencias Sociales y Humanidades
Date
2010
Subject
Cervantes Saavedra, Miguel de, 1547-1616. Don Quijote de la Mancha
Antonioni, Michelangelo, 1912-2007
Goya, Francisco de, 1746-1828
Léolo
LT22 Radio la Colifata
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
En este artículo nos acercamos, a modo de ejemplo, a la obra de algunos de los artistas más relevantes en la historia de la representación, quienes, de una u otra forma, a través de la misma, han mostrado su interés por la locura. Tal es el caso de Goya, en lo tocante a pintura; o Michelangelo Antonioni y Jean Claude Lauzon, en lo referente al cine. Sin embargo, no queremos pasar por alto la figura delirante de El Quijote, de la que partirá nuestro estudio, hasta culminar éste con el análisis del documental LT22 Radio la Colifata, y su representación en publicidad, observando, en dicho recorrido por el arte de estos maestros, el aislamiento vesus permeabilidad con la realidad objetiva, consustancial a la locura.
 
In this article we approach, as an example, the work of some of the most outstanding artists in the history of representation who have shown an interest in madness through their work in a certain way. Such is the case of Goya, as regards painting, or Michelangelo Antonioni and Jean Claude Lauzon, as far as cinema is concerned. Nevertheless, we do not want to overlook the delirious figure of Don Quixote, from which our study will start in order to culminate in the analysis of the LT22 Radio la Colifata documentary and its representation in advertising. On the journey through the art of these masters, we will point out isolation versus permeability to objective reality, which is inseparable of madness.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/6618
Fuente
Ámbitos (24), 87-98 (2010)
Collections
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • DHAAM-Artículos, capítulos, libros...
  • Ámbitos. N. 24 (2010)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital